Hallo PHPers!

Ik heb even een vraagje. Ik ben pas begonnen met OOP. Kunnen jullie mij tips geven voor een nette mappenstructuur voor een groot project?

En is het goed om zoveel mogelijk classes te scheiden of juist niet? Zo ja, hoe kan ik die het beste onderverdelen?

Alvast bedankt,

Michiel

Edit: Robert Deiman

Heb het topic even verplaatst naar het OOP forum.
Had je dit niet beter onder het OOP topic kunnen zetten?
@Michel
Iedereen deelt het weer anders in, afhankelijk van wat ze zelf prettig vinden. Wel is het (zeker met een autoloader) handig om voor verschillende classes losse bestanden te maken.
Geef classes en de bestandsnamen dezelfde en logische namen, dat scheelt al heel veel.
Daarnaast kan je kijken qua mappenstructuur dat je e.e.a. gaat groeperen, dus bepaalde classes voor "formuliercontrole" ook bij elkaar plaatsen. Je kan op zo'n manier snel bepaalde dingen terugvinden. Daarnaast krijg je vanuit een goede mappenstructuur een stuk meer overzicht in je werk.
Mijn structuur gaat meestal zoiets:

/
index.php //tevens bootstrap
/includes
    /classes
    /modules
    /javascripts
    /xajax
    /smarty
/templates/
    /templates
        /templatename
            /...
            /...
        /templates_c //compile dir voor templates
        /cache
        /temp

@Jurgen

Jij zet alle Classes in de map classes, of heb je daar ook nog een onderverdeling in?
Losse classes die vaak nodig zijn staan in de hoofd map (voor autoloading, class.classname.php) en classes die niet altijd nodig zijn worden gewoon los geinclude met require_once.
Ik gebruik deze structuur voor grote projecten:

flash/
js/
log/
schema/
sql/
php/
    conf/
    helper/
    form/
    lib/
    model/