Hallo allemaal,

Kan iemand mij op weg helpen met het OO denken, dat zou ik graag eerst onder de knie krijgen voordat ik overga op het MVC-model.
Stel dat ik bijvoorbeeld een login-systeem heb, hoe kan ik dan het beste een indeling van objecten maken?

Nu heb ik bijvoorbeeld:
- Database object
- Login object
- HTML object (laad de HTML pagina en stuurt variabelen door)

Dit kan natuurlijk veel gedetailleerder, en dat lijkt me ook handiger wanneer het systeem uitgebreider wordt.

Alvast bedankt!
Als je de MVC kant op wilt dan moet je natuurlijk denken aan Models, Views en Controllers.

Je Database object zou om moeten kunnen gaan met de meest gangbare databases. PDO is daarvoor heel geschikt. In je database heb je waarschijnlijk een tabel 'users', dus heb je een UserModel nodig, met een method $usermodel->authenticate ().

Om het aan elkaar te plakken gebruik je dan bijvoorbeeld een LoginController, die een membervariabele UserModel heeft. Als $usermodel->authenticate goed gaat, stuur je de user door naar de goede view.
Misschien is het verstandiger om eerst andere patterns te leren zoals Registry, Singleton en Factory. Deze zijn ook goed te implementeren binnen het MVC model.

Reageren