Hallo,

Ik zit beetje met een layout voor een website die ik wil maken maar tot zover niet lukt( nog;-) ).

Ik heb een simpele layout gemaakt met een footer.
Echter als ik die hele achtergrond als bg krijg, kan ik niet de footer altijd aan de bottom houden. Daarom dacht ik van, als ik 3 kolommen naast elkaar maak en er 1 onder, kan ik op die manier wel de footer goed krijgen(als goede background).
Is het echter mogelijk om de linker en de rechter div het ontbrekende deel van het totale scherm op te vullen met een background als de middelste div een vaste waarde heeft?

Zijn er nog makkelijkere oplossingen hiervoor?

Plaatje van mijn layout Plaatje
Je kunt beter een header div maken met dat blauwe gedeelte erin.
Hoi Jan,

Bedankt voor je reactie.
Dat donkere(bijna zwart) wit en de footer wou ik eerst als 1 bg.
En dan wat je op de pagina zelf ziet zou dan in het midden moeten komen.
Maar het gaat mij er nu gewoon om stel dat de pagina 500px is, en mijn scherm 800, dan is 300 ongebruikt.
Deze moet dan worden verdeeld over die 2 div's zodat de pagina dan weer in het midden staat.
En dan heb ik de footer die ik onder de 3 kolommen plaats.

Ik hoop dat ik duidelijk ben...srry voor verwarring anders...
BUMP
Ik zie niet in waarom je die 3 kolommen gebruikt, wat ik zou doen is:
1) De bovenkant (zwart) tot aan de blauwe kant in 1 keer (maar zonder het logo, wel het witte vlak achter het logo) kopiëren en in een div met id "header" plaatsen
2) Dan het blauwe vlak kopiëren en deze in een div met id "menu" plaatsen.
Vervolgens de hele content div
3) Daaronder dan de footer (tip: gebruik clear:both; in je css)

Overigens, als je zwarte kleur doorloopt in de header (die kleurverloop helemaal van links naar rechts loopt) maak je tot aan de hoogte van het menu (blauwe deel) een kopietje van een stuk van 1px breed en die geef je "background-repeat:repeat-x" mee.
Dan kan je evt. het logo+ papiertje (wit onder het logo) kopiëren en deze er juist op positioneren. Vervolgens ga je verder bij stap 2 hierboven.

Reageren