Ik heb een header waarin een animatie moet afspelen...ter opleuking van het uiteindelijke geheel.
Voor dit leuks had ik bedacht de volgende te gebruiken: FadeInSlideShow...van Dynamic Drive.com.
Dit is prachtig in Firefox, IE6, IE7 en IE8...maar in Chrome en Safari(PC) is er geen animatie en blijft het geheel hangen op de eerste afbeelding of zo...
Weet iemand toevallig hoe dit wordt veroorzaakt?
?
Onbekende gebruiker
18-09-2009 19:27
Sorry ik heb hier 1) iemand geprobeerd te helpen óf 2) mijn mening gegeven óf 3) een gezellige comment geplaatst. Nog 1, 2 of 3 schijnt te mogen op deze site dus vandaar deze verwijdering
Er stond wat Javascript inzake de animatie in de <head>...dit heb ik verplaatst naar 'boven de reeds aanwezige Javascripts' en toen werkte het.
@Webmakerij
Jij zegt dat het beter is om 'geen elementen te gebruiken'...bedoel je hiermee 'elk Javascript'?
Ik had ook ergens gelezen dat als Javascript wordt gebruikt voor bv. 'navigatie' er problemen kunnen ontstaan wanneer iemand die geen Javascript browser heeft deze navigatie wilt gebruiken. Dat is dus zoals ze zeggen 'not done!'.
Maar ook bekijk ik vaak het volgende Javascript statistieken-gebeuren(stukkie naar beneden scrollen) op de W3C Schools website en heb het idee dat 'browsers zonder Javascript' inmiddels te verwaarlozen zijn.
Althans tenzij de door het W3C genoemde 5% allemaal in Nederland vertoeven...dat zou erg zijn, maar alle gekheid op een stokje, we kunnen toch stellen dat browsers zonder Javascript dit om specifieke redenen 'niet' hebben en dat je daar dus geen rekening mee hoeft te houden.
Die 5% wil het naar mijn mening expliciet niet hebben. Dus waarom doen types als jij en ik dan nog zo moeilijk? :worried:
Want...hoe doe je anders een simpel geanimeerde heading anno 2009?
Gewoon niet...? Wat nu als dit een eis van een opdrachtgever is? Kan moeilijk zeggen: 'Ja nou...is beter van niet, het is een element en van de internetgebruikers wereldwijd wil 5% dit niet, over 10 jaar wellicht, sorry'.
Of bedoel je dat er iets anders is dan 'elementen' waarmee ik de animatie zou moeten bewerkstelligen?
?
Onbekende gebruiker
18-09-2009 20:22
Sorry ik heb hier 1) iemand geprobeerd te helpen óf 2) mijn mening gegeven óf 3) een gezellige comment geplaatst. Nog 1, 2 of 3 schijnt te mogen op deze site dus vandaar deze verwijdering
Weer een kwartier van mijn leventje verspild aan een nette reaktie....
:worried:
?
Onbekende gebruiker
18-09-2009 20:25