Weet iemand of deze regel hieronder te testen is op LOCALHOST ?

<script language=\"JavaScript\">self.location=\"/test/index.php?pagina=$optie-$status.php\"</script>

Alvast bedankt.
@jacques

Probeer het gewoon, het moet kunnen namelijk.

Overigens is je code niet erg netjes, je script staat (zo te zien) in een php-echo, dat kan je beter zo doen:

<?php
echo '<script type="text/javascript">self.location="/test/index.php?pagina='.$optie.'-'.$status.'.php"</script>';
?>

Dat is al een stuk netter. (leesbaarder) Ook wordt de language niet meer gebruikt bij een script, maar gaat het om een script type.
>>>>
<<<<
Wat versta jij onder: te testen op LOCALHOST? Bedoel je dat je wilt weten of de link naar een locatie op de localhost verwijst? Of bedoel je of ie zou werken op localhost? In het tweede geval zou ik zeggen: probeer het zelf eerst uit...
Hoi Robert,
dit werkt inderdaad ook prima. Het ziet er zo uit:
<?
echo "<script language=\"JavaScript\">self.location=\"/test/index.php?pagina=$optie-$status.php\"</script>";
?>

Hij laat nu in de browser de opgevraagde URL zien, maar de pagina komt niet op de content.

Als ik dezelfde link hardquote dan toont hij die wel in de content.

Raar!! Dit alles op localhost wel te verstaan. Ik hoop dat ik het online plaats dat het dan wel werkt!

Als iemand nog een oplossing heeft dan hoor ik het graag.

Jacques.

Misschien nog even een ';' aan het eind van de regel invoegen? Kijk anders ook eens of het in FireFox wel werkt. Zo niet, even kijken of deze een error geeft in de error-console?

Het zou er ook nog aan kunnen liggen dat je self.location.href dient te gebruiken (officieel).
Volgens mij was het altijd [google]window.location[/google]... (En voordat er iemand gaat miepen, ik weet het dus zeker, gewoon een retorische zin. (Als je niet weet wat retorisch is, google dan: [google]retorisch[/google])). Zoals hier bijvoorbeeld wordt uitgelegd.
En:
Robert_Deiman schreef op 21.09.2009 11:39
Ook wordt de language niet meer gebruikt bij een script, maar gaat het om een script type.
jacques schreef op 21.09.2009 11:35

<script language=\"JavaScript\">self.location=\"/test/index.php?pagina=$optie-$status.php\"</script>

Alvast bedankt.

Oplossing gevonden.

Door dat ik de pagina's aanroep met :
<?php

$pagina= $_GET['pagina'];
$van = $_GET['van'];

switch ($pagina)
{
case "test":
$content = 'test';
break;
default:
$content = 'main';
break;
}
echo '<div id="content">';

include('pages/'.$content.'.php');

echo '</div>';
?>

stond in de scriptregel $optie-$status de (.php) teveel.

Toch bedankt voor het meedenken en de verbetering.

Jacques.

Reageren