Ik heb een menu waarbij 1 item een plaatje is met zwarte tekst. In het zelfde plaatje, maar dan 37 pixels lager staat de tekst in het rood. Als je dus over een tekst gaat wordt deze rood. Dit werkt goed. Maar ik wil nu ook dat als iemand op een menu item klikt dat de tekst dan rood blijft. Ik heb dit met "active" geprobeerd maar het werkt niet. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen ?:

a#news { width: 42px; height: 37px; }
a#news { background-image: url(../img/menu_02.jpg); }
a#news:hover,
{ background-position: 0 -37px; }
a#news:active,
{ background-position: 0 -37px; }
@roy
afhankelijk van de pagina waar je op zit een item de class of id "active" meegeven en deze gebruiken.
Hoe zou ik dat dan precies moeten doen ? Snap het niet helemaal...
Hoe weet je op welke pagina je bent? Doe je dat via een $_GET? Dan zou je bij ieder menu-item kunnen controleren of die $_GET de pagina bevat waar die link naartoe gaat. Als dat zo is, geef je die een class of id die aangeeft dat hij actief is. Je zou in je CSS van de : bij a#news:active een . kunnen maken, zodat je hem als class kan toekennen.
Ik gebruik idd een $_GET op de index.php waar ook de stylesheet staat en het menu wordt via $_GET gekeken of ?p... iets bevat en dan wordt een bepaalde pagina geinclude. Ik snap alleen het gedeelte nog niet wat ik nu in die pagina moet gaan zetten ?

Reageren