Beste PHP'ers,

Ik heb een vraagje,
Is het mogelijk om inlog-gegevens uit een database te halen en dan in te loggen via htaceess?

Gr,
Loran

Dus eigenlijk kort: inglog-gegevens uit db gebruiken voor htaccess login.
Je zou met een cron de .htpasswd kunnen bijwerken, maar uit veiligheidsoverwegingen is het misschien beter van niet.
Het nadeel is dat je altijd een vertraging hebt zitten tussen registratie en toevoegen van gebruikers. Daarnaast is het niet veilig, gezien wachtwoorden niet ge-encrypteerd worden opgeslagen. Daarnaast is het te fout-gevoelig (een keer iemand die in een leuke bui wat verkeerde waarden invoert, en je hele password-bestand is naar de knoppen en onbruikbaar).

Het ***te is ik heb geen toegang tot de httpd.conf...............
Dus het moet wel anders
Helemaal niet. Want de oplossing die men aandraagt is helemaal niet portable. Dus als je ooit van host veranderd moet je weer naar een andere oplossing op zoek.

Dan met een standaard inlogsysteem of de .htacces schrijven dmv PHP
Liefst het eerste. Ik weet niet of je beschikt over LiveHTTPHeader, maar als je met basic authorization werkt worden gebruikersnaam na eenmalig invoeren steeds opnieuw bij elke request naar de desbetreffende host gestuurd. Vroeg of laat worden zowel gebruikersnaam als wachtwoord door iemand opgevangen waarvan je niet wilt dat diegene ze opvangt. Dus een gewone inlogform + session is gewoon een stuk beter.

Reageren