Hey,

Ik was bezig om mijn website wat consistenter en gebruikersvriendelijker te maken, het is nu een beetje een rommeltje geworden.

Maar ik kwam er achter dat ik op drie verschillende plekken drie verschillende manieren gebruik om de gebruiker een tijd in te laten voeren.

Ik had:
[list][li]twee kleine text input fields van beide 2 karakters breed;[/li]
[li]twee dropdown boxen met alle 24 de uren en elke 5 minuten;[/li]
[li]twee combo boxen, dus dropdown boxen die je ook nog als input field kunt bewerken.[/li]

En nu vraag ik mij af: welke manier is volgens jullie het beste om een datum in te laten voeren? Het hoeft niet persé één van deze drie manieren te zijn. Het gaat er vooral om dat het gebruiksvriendelijk is, dus ook logisch voor mensen die niet zo handig zijn met computers.

Ben benieuwd wat jullie vinden!
Daan
Bij datums doe ik altijd met selectbox:
DD-MM (in letters) - YYYY

Tijd heb ik echter nog maar één keer moeten doen. Toen heb ik ook dropdown gebruikt.
Wat je moet gebruiken ligt denk ik ook aan waarvoor het is. Waarvoor gebruik je het, als ik vragen mag?

Miloan
Ik gebruik het om een afspraak te kunnen maken met een klant.
Voor de datum gebruik ik trouwens een datepicker van jQuery. Kan je er meteen voor zorgen dat er geen datum in het verleden ingevuld kan worden.
Hou het maar bij die datepicker en zorg dat men het niet met de hand in kan vullen. Dan krijg je geen datums als 31 februari. Voor invoeren in de database altijd nog even checken met checkdate ().
Ja, die datepicker werkt perfect!
Maar het gaat om de tijd. Hoe kan ik die het beste in laten vullen?
Wat is jullie mening?

Reageren