Beste PHP-ers,

ik heb een pagina op mijn site die door de bezoeker dmv. JavaScript kan worden uitgeprint. Wat mij aan het resultaat van de uitgeprinte pagina stoort, is dat er aan de boven- en onderkant de title en url van de site, en de datum staat die door de default printer settings van de browser aan het document wordt toegevoegd.

Hoe kan ik deze storende lines of data (header en footer notes) weghalen?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Greetz, Mike ;)

Je kan natuurlijk niet zomaar iemands instellingen van de printer wijzigen. Footer en header zijn instellingen van je printer.
Wat je wel kunt doen is een stylesheet toevoegen met media=print.
En verder kijken op deze pagina voor css-print opties.
Turmin schreef op 06.10.2009 13:35
Je kan natuurlijk niet zomaar iemands instellingen van de printer browser wijzigen. Footer en header zijn instellingen van je printer browser.
Wat je wel kunt doen is een stylesheet toevoegen met media=print.
En verder kijken op deze pagina voor css-print opties.
Maar met CSS kan je nooit de instellingen van je browser wijzigen.

In de meeste browsers kan je die header & footer aanpassen. Als dat geen optie is dan zal je het moeten doen met de header & footer of een PDF bakken en die aanbieden.
Maar met CSS kan je nooit de instellingen van je browser wijzigen.
Nee, maar dat is de vraag van de TS ook niet. Je kunt gewoon een aparte CSS maken voor de browser en een aparte CSS voor de printer. Voor in de printer kun je dan bijv. doen:
#footer, #header {
display: none;
}
@Elwin: Inderdaad de browser ;-)

Ik zag op die css pagina wel dat je headers en footers kunt maken, maar zal vast niet de huidige vervangen ofzo. Running Headers and Footers
Jan Willem van der Veer schreef op 06.10.2009 14:54
Nee, maar dat is de vraag van de TS ook niet.
Nee, maar ik vulde ook het antwoord van Turmin aan en gaf daarna mijn oplossing.

Reageren