hallo ik ben bezig met een webwinkel en ik heb een probleem. ik heb grote lijsten met
data die ik in mijn database wil hebben, productlijsten enzo.
Nu heb ik een query geschreven en er komt niets in de db, ook betwijfel ik of ik het juiste
aanspreek om in de db te zetten naja dit is mijn code, met query

<?php
if (file_exists('beknopt_lijstwijnen.xml')) {
$xml = simplexml_load_file('beknopt_lijstwijnen.xml');

foreach($xml->contents[0] as $wijn)
{
foreach($wijn as $item)
{
//print($item);
$query = "INSERT INTO wijnen (id,regio) VALUES(NULL, ";
$query.= "'".$item."')";
$result = mysql_query($query) or die ("Er zit een fout in de query: $query. ".mysql_error());
}
}

} else {
exit('Failed to open test.xml.');
}
?>
In dit soort gevallen kun je de query het beste even naar het scherm echoën om te checken:
<?php
echo '<pre>' . print_r (htmlentities ($query),true) . '</pre>';
?>
okee dan ga ik dat even proberen, maar ik ben ondertussen wel al zover dat ik met php het xml bestand uitlees en hij ziet ook dat er 27 entries zijn in het xml bestand het enige dat nog niet lukt is dat hij de data van die 27 entries ook naar de database schrijft. nieuwe code:

<?php

foreach($xml->contents[0] as $item)
{
$query = "INSERT INTO wijnen (id,kleur) VALUES(NULL, ";
$query.= "'".$item."')";
$result = mysql_query($query) or die ("Er zit een fout in de query: $query. ".mysql_error());

}
?>
hij schrijft nu alleen kleur naar de db, maar hoe nu alle achter kleur staande eigenschappen eruit te halen en in de db te stoppen iemand een idee?

<?php

foreach($xml->contents[0] as $wijn)
{
foreach($wijn[0]->kleur as $item){
$query = "INSERT INTO wijnen (id,kleur/*,extra,jaar,producent,land,druiven,regio,prijs,inhoud,tips*/) VALUES(NULL, ";
$query.= "'".$item."')";
echo '<pre>' . print_r (htmlentities ($query),true) . '</pre>';
}

}
?>

Gelieve Niet Bumpen:

Twee of meer keer achter elkaar in een topic posten heet bumpen. Bumpen is pas na 24 uur toegestaan en kan een reden zijn voor de admins en moderators om een topic te sluiten. Gebruik indien nodig de knop om je tekst aan te passen.

SanThe.

Reageren