Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje... ik ben volledig ervaringloos met PHP, dus als ik iets raars vraag weet je waar het aan ligt.

Ik ben bezig met een website voor ons Volleybalteam... nu wilde ik daar graag een loginpagina maken, zodat alleen degenen die in het team zitten de berichten kunnen lezen...
Nu heb ik een paar codes die hier gewoon online staan geprobeerd, maar die werken geen van allen, ik heb de codes naar Kladblok gekopiƫerd en de pagina opgeslagen als "inloggen.htm"... heeft iemand enig idee wat ik fout doe?

Robert-Jan
Mja net ermee... Heb je een Apache geinstalleerd met PHP ?
Geen idee... ik geloof het niet... De vorige keer dat ik het zocht kon ik op de een of andere rare manier dat programma niet installeren...
Hm. Er bestaan paketten all in one, zoals PHPDev, of PHPTriad, deze kan je wel downloaden, maar de juiste link herinner ik me niet ;) Try Google :) Of als je wat meer ervaren bent met PC, kan je apache apart downloaden, en PHP, om deze zelf te installeren. Op Google zijn er ook wel enkele tutorials te vinden over hoe je een eigen webserver kan opzetten.
Ja alleen mijn ervaring met dat laatste is dat je dan (als newbie) nog wel een uur of 3 aant googlen bent omdat je t niet werkend krijgt :D. Maar het is wel leuk om te doen :).

Ik kon iig niet een tutorial vinden die mij metteen helemaal kon helpen.

Reageren