Hej,
ik zou willen weten hoe je het volgende doet :
dus je hebt bijvoorbeeld een table users met daarin id naam geld steen
en als je op de knop submit drukt op je index.php moet je geld met 5 verminderen en je steen met 1 vermeerderen...

UPDATE cash FROM users SET cash = cash - 5, steen = steen + 1 WHERE username = 'hallo';
is het zoiets of niet? maar ik wil dan ook doen bijvoorbeeld als je ingelogd bent met een user dus als er een login script opstaat dat als ik ingelogd ben met een bepaald username dat die als cookie gezien word ofzo dat je als je met jens inlogd dat alleen daar je cash vermindert en je steen vermeerd en of je met pierre inlogd en het zelfde gebeurt maar niet bij allemaal is dat dan een cookie of wat?

alvast bedankt :)
Ik denk dat jij even moet zoeken naar wat basis tutorials over PHP en MYSQL.
Dan duurt het nu misschien iets langer voordat het werkt maar leer je meteen hoe het wel en niet moet. Dit zal je in de toekomst veel tijd/problemen/frustratie schelen.
weet jij een goede volledig tutorial van mysql dan? php kan ik
UPDATE users SET cash = cash - 5, steen = steen + 1 WHERE username = 'hallo';

dan? ma kweet niet met die cash = cash - 5 ? als ik SET cash = 5 doe dan past die het aan in mijn table maar kweetnie hoe ik mijn bedrag in mijn table - 5 bijvoorbeeld doe
jens schreef op 11.10.2009 18:53
dan? ma kweet niet met die cash = cash - 5 ? als ik SET cash = 5 doe dan past die het aan in mijn table maar kweetnie hoe ik mijn bedrag in mijn table - 5 bijvoorbeeld doe

Jij leest je eigen berichten zeker niet terug voor het plaatsen?
Je moeder kweet (kweelt wellicht?)...

En hoe je de waarde van een kolom verandert:
SET kolom = kolom - 5

Precies zoals jij het zelf zegt. Maar dat had je toch wel geprobeerd?

Reageren