Even een korte situatieschets:
Je hebt de hoofddiv (#Main) hierin zit een #headerdiv, #menudiv en #contentdiv.
Binnen de contentdiv heb je #left, #midden en #right. Binnen #links en #rechts zitten ook nog 2 DIV's (Forum, nieuws, agenda en links).
Nu staat er in de CSS het volgende:
body {
background-color:#000;
margin-top: 0px;
margin-right: 0px;
margin-bottom: 0px;
margin-left: 0px;
padding: 0px;
font-family: "Century Gothic", Arial, Verdana, "Times New Roman";
text-align: center;
color: #FFF;
font-size: 14px;
overflow: auto;
}
#main {
position: relative;
background-color: #000;
width: 950px;
top: 0px;
}
#header {
background-color: #000;
height: 165px;
}
#menu {
height: 28px;
}
#content {
margin-top: 0px;
}
#left {
height: 100% auto;
width: 164px;
margin-left: 0px;
float: left;
position: absolute;
left: 0px;
}
#right {
height: 100% auto;
margin-right: 0px;
float: right;
right: 0px;
}
#midden {
height: 100%;
width: 100% auto;
float: left;
left: 170px;
right: 170px;
}
#nieuws {
height: 50%;
}
#forum {
margin-top: 3px;
}
#agenda {
}
#links {
margin-top: 3px;
}
Nu staat er in Body 'Text-Align:Center' wanneer ik dit niet zou plaatsen, zou mijn site in z'n geheel naar de linkerkant verhuizen, door deze toevoeging staat hij in het midden.
Nu heb ik sommige stukken tekst in de middendiv die gecentreerd moeten worden en sommige niet. Nu wil het zo dat de stukken die juist links uitgelijnd moeten worden, worden gecentreerd (En ik deze door middel van lokaal CSS links uitlijn) maar de tekst die juist in het midden moet komen krijg ik op geen enkele manier naar het midden toe (deze lijnt automatisch naar links uit..)
De tekst die opgemaakt moet worden is een kaal .php bestandje met tekst en <br> en <p> tags erin. Voor de rest niks. Deze worden geinclude en aangepast aan de opmaak van de standaard pagina.
DIngen die al geprobeerd zijn:
<P align="center">, <center>, body p {text-align: center;}, tekst in een DIV plaatsen en deze centreren, maar geen van alles werkt.
Ook heb ik geprobeerd om Text-align uit de body CSS te vervangen door een andere oplossing, maar dan centreerd de site niet meer..
Wie kan mij helpen meedenken om dit probleem op te lossen? Of wie ziet wat er fout gaat?