Hallo,
ik gebruik op mijn website het nieuwssysteem 'Arjan's Nieuwssysteem v2.5'. Link naar script. Alleen ik heb een probleem.
Bij het reageren wordt een "enter" in de database omgezet naar \r\n. Maar op de pagina waar de reacties getoond worden, wordt \r\n niet terug omgezet naar een enter, maar naar rn. Voorbeeld
Ik heb al in de scripts gezocht naar een mogelijke oplossing, maar ik heb niets gevonden.
Hier zou \r\n volgens mij omgezet moeten worden:
Weet iemand een oplossing hiervoor. Alvast bedankt.
Gr. Mark
?
Onbekende gebruiker
17-10-2009 18:52
Die code is inderdaad de oplossing.
Wel raar dat je /r/n krijgt, want meestal is het \r\n of \n.
Die slashes kan ook komen door [php]magic_quotes[/php].
Als je (bijvoorbeeld) in een textarea een nieuwe regel typt, en je slaat vervolgens die tekst op in een DB, dan hoort er geen \r\n in phpMyAdmin zichtbaar te zijn. Dat je die wel ziet, betekent waarschijnlijk dat er addslashes gebruikt is voor de INSERT query. Klopt dat?
Ik heb het probleem net opgelost. Er stond stripslashes voor nl2br. Dus de slashes werden verwijderd voor dat de enters werden toegevoegt.
Maar bedankt voor de antwoorden.
Mark
Alleen [php]mysql_real_escape_string[/php]() (afhankelijk van het databasetype) bij het inserten gebruiken volstaat. Dan hoef je verder niets met quotes of slashes te doen bij het outputten, alleen [php]nl2br[/php]().