wie kan mij helpen met het volgende.
uren weergeven in formulier als tijd en niet zoals nu decimaal.
en dan ook als tijd wegschrijven naar de database

<input name="begintijd" type="text" id="begintijd" value="<?php echo($begintijd); ?>
    " size="5" />
  <b>tot </b>
    <input name="eindtijd" type="text" id="eindtijd" value="<?php echo($eindtijd); ?>
    " size="5" />
 	 <br />
     <br />
  <b>Totaal Pauze</b>
    <input name="pauze" type="text" id="pauze" value="<?php echo($pauze); ?>
    " size="5" />
  </p>

Als je gemaakte uren wilt wegschrijven naar een db, laat dan een datum en een tijd invullen en schrijf het weg als DATETIME veld. Daarna kun je er gemakkelijk mee rekenen in je DB.
Jan Koehoorn schreef op 17.10.2009 20:47
Als je gemaakte uren wilt wegschrijven naar een db, laat dan een datum en een tijd invullen en schrijf het weg als DATETIME veld. Daarna kun je er gemakkelijk mee rekenen in je DB.

jan ik wil juist alleen de tijd ingeven met de hand.
maar snap niet hoe ik dit voor elkaar krijg alleen de uren en minuten.
zodat ik daarna er mee kan gaan rekenen.
frans schreef op 17.10.2009 20:52
jan ik wil juist alleen de tijd ingeven met de hand.

Stel dat iemand werkt van tien voor twaalf 's avonds tot tien over half een 's nachts? Dan heb je ook een datum nodig om de gemaakte uren te kunnen berekenen.
Jan Koehoorn schreef op 17.10.2009 20:54
[quote='frans schreef op 17.10.2009 20:52']jan ik wil juist alleen de tijd ingeven met de hand.

Stel dat iemand werkt van tien voor twaalf 's avonds tot tien over half een 's nachts? Dan heb je ook een datum nodig om de gemaakte uren te kunnen berekenen.[/quote]

ik snap wat jij bedoeld maar dat heb ik al verderop in het script ondervangen.
dus als je een oplossing weet voor me hoe ik de tijd kan invoeren als tijdnotatie dan hoor ik het graag

<?php
$tijd1 = '12:30';
$tijd2 = '14:15';

list ($uren1, $minuten1) = explode (':', $tijd1);
list ($uren2, $minuten2) = explode (':', $tijd2);

$seconden_verschil = (($uren2 * 60) + ($minuten2)) - (($uren1 * 60) + ($minuten1));
$tijd_gewerkt = sprintf ('%02d:%02d', floor ($seconden_verschil / 60), $seconden_verschil % 60);
echo $tijd_gewerkt;
?>

Reageren