Hey allemaal,

Ik moest door enkele redenen een customized button maken met behulp van een tabel.
Nu wil ik er voor zorgen dat als er op de 'td' geklikt wordt dat de omheen liggende form gesubmit wordt.

Iemand die me kan helpen?

Alvast bedankt.
Je moet niet met TD's werken om een submit button heen, daardoor krijg je het probleem dat de knop waarschijnlijk niet werkt zoals jij dat wilt..

De submit button moet namelijk binnen de <form> </form>

Gebruik CSS ipv tabellen en er zal een wereld voor je opengaan kwa mogelijkheden.

*offtopic*
en doe mij maar nummer 19 en 36 alstublieft... geen sambal bij nee...euhm ja wel extra kroepoek graag
Het zit dus zo:

<form action blabla>
<table><tr><td {Code dat als er op td geklikt wordt dat de form gesubmit wordt met bijv. javascript onclick}></td></tr></table>
</form>

Dat wil ik hebben maar elke javascript die ik probeer doet vreemd
Ypma schreef op 19.10.2009 10:21
*offtopic*
en doe mij maar nummer 19 en 36 alstublieft... geen sambal bij nee...euhm ja wel extra kroepoek graag

uuuh?
Oh, gevonden!
onclick="javascript:submit()"
@Afhaal chinees:

Hoe ga je dit nou oplossen als de browser agent geen javascript ondersteund?

<html>
<form action="aanmelden.php" method="post">

<p>Meld je aan</p>

<fieldset>

<legend>Persoonlijk</legend>

<label for="gebruikersnaam">Gebruikersnaam : </label>
<input
name="gebruikersnaam" id="gebruikersnaam" type="text"
tabindex="1" />

</fieldset>

<input class="input" id="form_submit" name="form_submit" type="submit" value="Verstuur" />
<input class="input" id="wis" type="reset" />

</form>

</html>

@hierbeneden:

Waarom niet gelijk de best practice naleven?
en een pleistertje op een gapend grote wond plakken.
Even los van het feit of je wel of geen tabellen moet gebruiken hier (ik vind van niet, want een formulier is iets anders dan een tabel), waarom zet je niet gewoon een submit button ergens in een td? Zolang hij zich maar binnen de <form> tags bevindt, zal hij wel werken.
Ik maakte een table, waarvan je op de td kunt klikken om te submitten.
Waarom?
Omdat ik een plaatje voor de tekst wil.
Het vervelende is dus dat het zo ver ik weet dan alleen gesubmit kan worden met javascript, en nu bleek het half te werken.
Zeer irritant dus.

Edit:
Ohja, en met een input indersteunt IE geen active, ofwel je ziet geen indrukken van je button

Reageren