Hey allemaal,
Ik heet Erik en begin met php. Ik ben bezig om een database te maken met tabellen die ik voor mijn studie wil gebruiken. Een van die tabellen gaan keuzes/(true/false) van bepaalde symptonen. Daarbij maak ik gebruik van Jan Koehoorn's Checkboxen Tutorial.
Als uiterlijk wil ik dan het volgende krijgen:
[] symptoon 1
[] symptoon 2
[] symptoon #
[submit]
De lijst gaat door totdat het mysqltabel met symptonen is doorlopen.
In de tutorial gaat Jan niet in op gebruik van mysql, maar van vaste gegevens:
$huisdieren = array ('kat', 'hond', 'dwerghamster', 'konijn', 'cavia', 'schildpad', 'goudvis');
die dan:
[] kat
[] hond
[] dwerghamster
[] konijn
[] cavia
[]schildpad
[]goudvis
Allereerst wat ik verander is dat ipv array ('','' ) nu neerzet:
$huisdieren = array ($arsymptonen)
Daarverder boven zet ik de connect naar mijn mysql_database en lees het tabel uit waarin drie symptonen staan: diarree, braken en regurgiteren.
$arsymptonen = "";
$symptonen_q = mysql_query("SELECT symptonen FROM h_symptonen");
$symptonen_b = mysql_fetch_array($symptonen_q);
$aantalsymptonen = mysql_num_rows($symptonen_q);
while ($symptonen_a = mysql_fetch_array($symptonen_q)) {
$arsymptonen = $arsymptonen ." '". $symptonen_a['symptonen']."',";
}
Misschien begrijp je dat ik $arsymptonen het volgend wil laten uitzien: 'diarree', 'braken', 'regurgiteren'
Maar dat is me tot nu toe niet gelukt. Er moet een manier zijn om dit keurig voor elkaar te krijgen. Ik weet dat $symptonen_a al een array is en $arsymptonen een opsomming van die array's moet worden.
Ik heb te weinig ervaring en een hint nodig in welke richting ik moet zoeken...of een hint waar ik het goed fout doe.
Met vriendelijke groeten,
Erik Groeneveld
p.s. Jan's tutorial: http://www.phphulp.nl/php/tutorials/2/405/ --> werkend voorbeeld
370 views