Hallo,
Ik ben bezig met het ontwerpen van een webshop. Het gaat over een webshop in ramsj - grote partijen boeken die (onder de titel "beschadigd") voor spotprijzen verkocht worden. De site moet overzichtelijk zijn, maar toch veel informatie tonen.
Bij het ontwerpen heb ik gekozen voor een brede content-kolom aan de linkerkant met daarnaast een sidebar aan de rechterkant. Twee sidebars - zoals gebruikelijk is bij webshops - vond ik niet praktisch: het wordt direct een stuk drukker en er is minder ruimte per kolom.
Bij de indeling van de site heb ik rekening gehouden met de paginavouw: zorg dat de belangrijkste elementen zonder scrollen (in de praktijk dus tot 570 pixels van de bovenkant) te zien zijn. In de sidebar gaat het om de zoekfunctie en de lijst met categorieën. Verder is het duidelijk als (een deel van) het winkelwagentje te zien is.
Op de productpagina's is het belangrijk dat in de content alle belangrijke gegevens direct zichtbaar zijn: een afbeelding, de titel, de auteur(s), de categorie, een korte beschrijvende tekst, de prijs en natuurlijk de bestelknop.
Tot nu toe heb ik enkel het design van de homepage. Als blijkt dat men hier positief over is zal ik in die stijl doorgaan.
Ik zal actief in dit topic blijven reageren en eventuele updates van het design blijven posten.
Graag jullie commentaar!
Groet,
Jonathan
[img]http://img62.imageshack.us/img62/2774/designv1.th.png[/img]
2.754 views