Hey allemaal ik had even een makkelijke vraag en het is eigenlijk een shame dat ik het gewoon neit kan terug vinden in de docs en in google. Maar ik ben op zoek naar een functie die mijn php uit de database ook echt als php verstuurd. Op het moment ziet die dat namelijk als niks en als ik htmlentities doe dan zie ik de string ipv mijn functie die uit een ander bestand geinclude word :(
<?php echo $getPageContent[0]['text']; ?>
en hier wat er in de database staat:
Please provide your login details below and press on "Login". <br /><br />
<?php callLogin('Username: ', 'Password: ', 'Remember me', 'Login', '', 1 ) ; ?>
iemand enig idee? alvast bedankt
?
Onbekende gebruiker
25-10-2009 18:37
Ik snap er geen hout van.
Misschien iets van [php]callback[/php] ofzo?
mmm nee dat is niet wat ik zoek :) maar thanks. Het is nu zo dat hij een text ophaald uit de database en vervolgens denkt dat dit een string of html is. Maar deze moet een php functie aanroepen en nu word deze alleen gerendered als text of als niks depending on of ik htmlentities aanzet.
Ik denk dat jij eval() bedoelt, maar php opslaan en dan uitvoeren kan erg gevaarlijk zijn.
Als iemand ook maar 1x daarin toegang krijgt... en hij voert wat code in, dan kan jij alles kwijt zijn (ook aan bestanden!).
mm nog steeds niet echt wat ik bedoelde maar toch thanks voor de reacties. ik heb het even online gezet en een aantal print_r's gegeven. ik heb nu 2 keer mijn functie callLogin aangeroepen. en deghene buiten de database call werkt maar die uit de database komt niet. hier zoek ik dus een functie voor dat dit als PHP geinterprete word en dat het neit in de bron staat als je nu view source doet :)