Wie van jullie is goed bekend met de css validator? http://jigsaw.w3.org/css-validator/

In mijn css file zijn geen fouten gevonden, wel krijg ik 3 waarschuwingen. Niks om me zorgen over te maken verder. Toch was ik benieuwd hoe dit kwam, ik heb het volgende gevonden.

a:link
{
	color:				#000000;
	text-decoration:	none;
	cursor:				pointer;
}

a:visited
{
	text-decoration:	none;
}

a:hover
{
	color:				#d52623;
	text-decoration:	underline;
}

a:active
{
	text-decoration:	underline;
}

Die waarschuwingen krijg ik doordat ik overal "color: #000000;" gebruik, dit is volgens de validator dubbel.. mja, ik kan het niet weghalen, dan is het niet zwart meer :)

Iemand die dit zich eerder afgevraagd heeft en het mij kan vertellen?
Onderstaand levert hetzelfde resultaat op volgens mij en je doet niets dubbel.

a {
    color: #000000;
    text-decoration: none;
    cursor: pointer;
}

a:hover {
    color: #d52623;
    text-decoration: underline;
}

a:active {
    text-decoration: underline;
}

Allereerst geef je de eigenschappen op die algemeen gelden. Vervolgens geef je voor de pseudo-classes de specifieke eigenschappen aan. Deze overrulen dan de algemene eigenschappen. Om deze manier goed te laten werken moet je a:hover ook na a:link en a:visited zetten.

Edit:
Waar krijg je dan die waarschuwingen over die dubbele color? Als ik jouw css door de validator haal, krijg ik alleen 4 keer een waarschuwing mbt de achtergrond. (CSS 2.1, alle waarschuwingen)
Edit 2:
Wat Jan zegt idd.
Die warnings hebben te maken met het volgende: stel je geeft een kleur op voor een inline element en precies dezelfde achtergrondkleur voor een block-level element.

Dan zou de situatie kunnen optreden dat dat inline element in zo'n blocklevel element geplaatst wordt, en dan krijg je dezelfde color en background, waardoor de tekst niet meer te lezen is.

Daar waarschuwt de CSS validator je voor.

Reageren