Hi allemaal,

ik heb een database waarin een bestanden staan, deze bestanden zijn te in te delen op categorie regio jaar en maand.

Nu heb ik een formulier gemaakt dat je een overzicht kan maken van deze bestanden.

Voor elke maand en regio en categorie heb ik een checkbox gemaakt (categorien komen uit een database in een while loop)

als ik het formulier verstuur onthoud hij natuurlijk alleen de laatste, als ik met foreach werk krijg ik wel alles terug wat ik heb geselecteerd maar mijn vraag is dan hoe krijg ik dit dan in de mysql_query? ik heb al een tijd zitten proberen met een array alleen het lukt me niet echt.

voorbeeld:

ik selecteer voor in de kolom maand de rows januari en maart
van jaar 2009
van regio gelderland

nu wil ik alle bestanden die in 2009 komen, maar dan wel uit januari en maart + uit de regio gelderland uit de database halen.

hoe kan ik dit het beste oplossen?

alvast bedankt!
@Thomas
ja dat snap ik ;) alleen het probleem is hoe krijg ik de verschille uitkomsten in de query.

bijvoorbeeld

<php
echo "<input type=\"checkbox\" name=\"maand\">januari <br />";
echo "<input type=\"checkbox\" name=\"maand\">februari <br />";
?>

bij de maand krijg ik dan als ik ze alletwee selecteer alleen februari eruit, nu zou ik dit misschien kunnen oplossen door te zeggen dat elke checkbox zijn eigennaam heeft. Maar hoe doe ik dit dan als ik checkboxes uit een database laat komen die hebben geen vaste naam.
Je moet nog het value attribuut in de input tags zetten:
echo "<input type=\"checkbox\" name=\"maand\" value=\"januari\">januari <br />";
echo "<input type=\"checkbox\" name=\"maand\" value=\"februari\">februari <br />";
Zo hoort het en dan kun je wel meerde checboxen checken.
Hoi Roderick

<?php
if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST'){
print_r($_POST);
}
echo '<input type="checkbox" name="maand[]" value="januari">januari <br />';
echo '<input type="checkbox" name="maand[]" value="februari">februari <br />';
?>

Kijk maar eens wat er gebeurt als je dat doet. Je kunt door middel van 'print_r($_POST)' zien wat er allemaal in de $_POST staat, het zal iets zijn als:
$_POST['maand'] = array('januari', 'februari');

Zo werken checkboxen samen met PHP

[edit]Die lelijke \'en weggehaald[/edit]
Overigens ... waarom doe je wel
<br />
maar niet
<input />
?
Kijk eens links-boven op deze site.
Ik zie daar bij Laatste PHP tutorials een tutorial die precies uitlegt waar je vraag over gaat.

Reageren