Heey, ik ben bezig een hele website te bouwen en ben nu met een stukje admin bezig. Ik heb een bepaalde pagina waar een hele lijst met geschreven topics komen te staan in een tabel van 3 kolommen: datum dat het geschreven is, titel van het topic en als derde een checkbox of twee radio buttons om het bericht zichtbaar of niet-zichtbaar te maken. Nu wil ik echter geen submit knop onderaan de pagina ofzo; ik wil dat elke checkbox die aan of uit wordt gevinkt DIRECT in de database verwerkt wordt.
Er is dus een kolomvector (display) in mijn database (topics) die de waardes 0 of 1 kan bevatten. 0 = niet tonen, 1 = wel tonen (op de website). Hoe kan je dat in hemelsnaam voor elkaar krijgen? Ik gok javascript?
<?php
$res = mysql_query("SELECT *, UNIX_TIMESTAMP(topic_date) AS topic_date FROM topics ORDER BY topic_date DESC");
if (mysql_num_rows($res) >= 1){
echo '<table class="topics_table">';
echo ' <tr>';
echo ' <td width="100"><span class="topics_title">Datum</span></td>';
echo ' <td width="250"><span class="topics_title">Titel</span></td>';
echo ' <td style="text-align:right;"><span class="topics_title">Zichtbaar</span></td>';
echo ' </tr>';
while ($row = mysql_fetch_assoc($res)){
$date = date("d-m-Y", $row['topic_date']);
if ($row['display'] == 1){ $checked = 'checked'; }
echo ' <tr>';
echo ' <td><span class="topics_text">' .$date. '</span></td>';
echo ' <td><span class="topics_text">' .$row['topic_title']. '</span></td>';
echo ' <td style="text-align:right;"><form method="post"><input type="checkbox" name="display" ' .$checked. ' /></form></td>';
echo ' </tr>';
}
echo '</table>';
}
?>
1.690 views
knop om dit te doen.