Beste,

Ik heb een prachtige PHP parser die CSV bestanden uitspuugt. Als je dit CSV bestand open in Excel, is het wenselijk dat deze automatisch het scheidingsteken herkend, en de gegevens netjes in de juiste kolommen plaatst.

Het blijkt echter dat Excel dit alleen automatisch doet wanneer je het juiste scheidingsteken gebruikt (anders moet je een vervelende wizard doorlopen)..

Ook blijkt tevens dat Excel voor de verschillende versies (2000, 2003, 2007) een ander scheidingsteken wenst.. in diverse sites vind ik terug dat soms een TAB gewenst is, soms een KOMMA en soms een PUNT-KOMMA.

Nu wil ik mijn tool dus uitbreiden zodat iemand kan aangeven welke versie van Excel hij/zij gebruikt, zodat het juiste scheidingsteken wordt gebruikt..

Mijn vraag aan (een) van jullie.. heeft iemand dit ooit al eens uitgezocht.. en welk scheidingsteken moet ik voor welke versie van Excel gebruiken?

M.v.g
Pholeron
@Pholeron: Ik denk persoonlijk dat dat de juiste weg is, het laat de eindgebruiker vrij om er mee te doen wat ze willen, zolang jij maar de juiste hoeveelheid gegevns aanleverd. De vorm moet verwerkbaar zijn.

@brie: Het is een mooi stuk werk wat dar staat maar voor een simpele download na de keuze mogelijkheden wel wat uitgebreid.

Harry
@Brie
Ziet er uit als een mooie tool, zeker nuttig voor de toekomst! Alleen jammer dat het pas vanaf Excel2007 werkt.. maar goed, het is dan al bijna 2010 :)
Pholeron het werkt ook met .xls bestanden alleen een stuk minder snel.
En de office/windows versie is niet interessant, eigenlijk moet je alleen vragen naar de land instelling (en dat zullen de meeste juist niet snappen)

Reageren