Hallo allemaal,
ik ben bezig met een website gemaakt met iweb en veel werk dat buiten iweb omgaat.
Nu heb ik een inlogscript nodig dat alleen de door de webmaster aangewezen leden
toestaat. normaal zou htaccess dit prima doen i.c.m. iweb maar daarmee kunnen
gebruikers hun wachtwoord niet wijzigen wat dus noodzakelijk is.
Het mooie van htaccess vind ik dat je daar een volledige directory mee kunt
beveiligen en daar dus makkelijk het hele beveiligde deel van de site in kunt plaatsen
Ik heb me al in de ronde gegoogled naar een php script, die er in overvloed zijn,
die dit ook kan, helaas loop ik alleen tegen scripts aan die pagina's beveiligd
door een php stuk boven de html te zetten en daarmee dus de pagina ook veranderd
van html naar php.
Het grote nadeel is dat iweb bij iedere update van de site deze code weer gaat
overschrijven met de oorspronkelijke html code en dus de php code weer
ongedaan maakt.

Is er een script dat dezelfde functie heeft als htaccess met de toevoeging dat de
gebruiker ook zijn ww kan wijzigen of heeft iemand een briljant idee om dit probleem
te tackelen?
Super bedankt voor de snelle reacties!

een vraag voordat ik me in het script ga inlezen van gharryh.

het is met dit script mogelijk om een directory af te sluiten?
en om gecontroleerd accounts te maken, af te wijzen en verwijderen?
Ben ik weer.

Ik heb ondertussen het script ingelezen en ook al werkend maar ik zie niet wat ik eigenlijk moet hebben.
Als ik het script goed doorheb dan zie ik toch echt een script dat een php toevoeging moet hebben om pagina's te beveiligen en niet de door mij gevraagde directory beveiliging.
Graag een correctie als ik het mis heb.

Gelieve Niet Bumpen:

Twee of meer keer achter elkaar in een topic posten heet bumpen. Bumpen is pas na 24 uur toegestaan en kan een reden zijn voor de admins en moderators om een topic te sluiten. Gebruik indien nodig de knop om je tekst aan te passen.

SanThe.

Reageren