Beste phpers,
Ben met een projectje bezig waarin ik bepaalde types wil vastleggen in constanten.
Maar ben nog niet zo heel lang bezig met OOP, dus ben op zoek naar de mooiste/beste oplossing.
het gaat globaal om de volgende situatie:
Ik heb de volgende classess :
- ClassObject : In deze class wordt gewoon een class gedifineerd, dus een class heeft Members en Methodes. deze worden in arrays bewaard.
-ClassMembers: hierin worden de Members gedefineerd, dus MemberName,Het Type van de member(bv:string,integer,object,etc),etc
-ClassMethodes: hierin worden de Methodes gedefineerd en bevat ook een array met parameters.
-MethodParaMeters: hierin worden de parameters gedefineerd.
Bovenstaande is heel kort en beknopt, maar hoop wel dat het inzichtelijk is.
Wat bv. wel duidelijk is dat zowel een Classmember als een classmethode een AccessType heeft(public,private,protected), deze wil ik nu vast leggen in een constante bv. ACCESSTYPE_PUBLIC.
Maar wat is nu een goede plaats .
Gewoon in de class ClassObject omdat een class bestaat uit members en methodes, dus met classconstanten.
of is het mooier om er een soort configje(bv genaamd AccessTypes.php) naast te hebben waarin we de constanten gewoon defineren .
Heb ook nog even gedacht om er een abstract clasje bij te maken, maar dit lijkt me niet goed idee omdat de functionaliteit ontbreekt.
Hetzelfde probleem doet zich voor bij de variabelenTypes(string,integer,object,etc), want zo heeft een classmember een type maar ook een methode parameter.
hoop dat jullie me een beetje begrijpen waar ik naar toe wil en dat er een mooie oplossing uit komt.
met vriendelijke groet
945 views