ik volg momenteel een tutorial want werken met mysql is totaal nieuw voor mij,

nu krijg ik volgende error

Connected successfully Error creating database: Access denied for user ********@'%' to database 'my_db'

ik heb al gekeken op http://www.php.net/manual/en/function.mysql-create-db.php en copy/paste gedaan met het eerste voorbeeld, maar krijg steeds dezelfde error

mijn code

<?php
ini_set('display_errors', 'On'); //display error = on
error_reporting(E_ALL); //display all errors
?> 
<?php 
//Connecting to the database 
$connect = mysql_connect('localhost', '********', '********'); //'localhost', 'mysql_user', 'mysql_password'
if (!$connect) //connect = false, error
{
    die('Could not connect: ' . mysql_error()); //can't connect
}
else
{
    echo 'Connected successfully'; //connection successful
}
//create database
$sql = 'CREATE DATABASE my_db';
if (mysql_query($sql, $connect))
{
    echo "Database my_db created successfully\n";
}
else
{
    echo 'Error creating database: ' . mysql_error() . "\n";
}
?>

weet iemand waarom ik deze error krijg ?

en terwijl ik toch een nieuw topic open had ik nog e vraagje, verder in de tutorial zag ik dat je database's kan aanmaken vanuit de php code, maar hoe weet die php code dat mijn database al is aangemaakt ?

ik bedoel, als ik de pagina met die bepaalde code opvraag wordt de bestaande database dan niet telkens opnieuw gemaakt ?

mvg
Je moet de sterretjes vervangen door je gebruikersnaam en wachhtwoord:
<?php
$connect = mysql_connect('localhost', 'root' , '');
?>
Dit werkt 99/100 keer als je op localhost werkt.
bedankt voor je antwoord, maar doe ik dat dan niet of zie ik iets over het hoofd ?

ik heb

$connect = mysql_connect('localhost', '********', '********'); //'localhost', 'mysql_user', 'mysql_password'

ik heb dus 'localhost', 'mysql_user', 'mysql_password', hier op phphulp gebruik ik natuurlijk sterretjes in mijn voorbeeld, maar het passwoord in mijn script komt overéén met mijn gegevens van mijn web ruimte.

wat ik vreemd vind is dat ik wel connectie kan maken, maar de toegang om een db aan te maken wordt geweigerd
Nee daar staat een // voor , een // is een 'comment' Dat is dus een voorbeeld wat je kan invullen ipv de sterretjes.

Edit: sorry verkeerd gelezen ;)
Jaron schreef op 11.11.2009 10:51
Nee daar staat een // voor , een // is een 'comment' Dat is dus een voorbeeld wat je kan invullen ipv de sterretjes.

ik weet dat //commentaar is.. daar ligt het probleem niet, die regel klopt. ik plaats mijn code hier zo omdat anders iedereen mijn passwoord kan zien
Werk je lokaal of online? Het kan zo zijn dat je geen rechten hebt om een extra database aan te maken ^^
online, ik heb echter al jaren geen problemen gehad om andere scripts uit te voeren

(bestaande scripts die ik dan gebruikte op mijn webruimte)
Create database mag je niet zo uitvoeren met die user. Waarschijnlijk heb je een beheerspanel gekregen waar je databases aan kunt maken.

Reageren