Hoi
Ik heb een PHP script met AJAX (xmlHttp1 objectmodel) en een form met textarea en input/text, waarin bezoekers een lang bericht kunnen invullen.
In de MySQL heb ik een LONGTEXT veld hieraan gekoppeld.

Nu krijg ik de klacht, dat meer een gedeelte van de ingetypte tekst tevoorschijn komt in de outpupagina. In de MySQL zie ik inderdaad ook maar een deel van de tekst, dus die komt niet in zn geheel door.
Het lijkt wel een geheugenprobleem op het systeem van de user... want op mijn eigen syteem had ik dat al van tevoren getest met lange teksten, en ondervond geen problemen.

Weet iemand de oorzaak... en een oplossing ?
tnx
@frank
Santhe had gelijk, post values krijg je niet met $_GET.
dan moet je $_REQUEST, of zoals Santhe zegt $_POST gebruiken.
dit heeft niks te maken met superglobals ofzo, GET en POST werken op andere wijzes...
Een GET heeft een limit. (Ik dacht 255 characters).
SanThe schreef op 17.11.2009 15:31

is browser-afhankelijk. Ik dacht zelf dat het limiet ergens in de 1000 zat (1024) bij IE, maar ik weet niet of dat voor de hele url is of alleen voor alles achter de ?.

Wel weet ik dat het hoger dan 255 is. Ik heb namelijk ooit een chat gemaakt die berichten verzond via GET en met een bericht-limiet van max. 255 tekens per bericht.

Dan kreeg je bijv.:
ajax.php?msg=lang_bericht&chatroom=123
ps 2 bericht verwijderd
SanThe schreef op 17.11.2009 15:31

255 is toch de volledige url? toch niet per GET 255?
Allen hartelijk bedankt voor de snelle reacties, geweldig !!!

Dus _get heeft een limit van 1024 karakters... (moet wel, gezien mijn eigen test van ongeveer 100 regels)
maar die 2 users zaten daar ver onder...

zal in ieder geval _post gebruiken nu, maar dat is nog steeds geen antwoord op het probleem van maar 4 te posten (of getten ;) regels, en zal daarom geen oplossing geven.

Reageren