ik krijg bij de volgend code:
<?
$stringData = "<?
session_start();
include 'connect.inc.php';
$con = mysql_connect($db_host, $db_user, $db_pass) or die('Er kon geen verbinding met de server worden gemaakt.');
mysql_select_db($db_name, $con) or die('de juiste database kon niet gevonden worden.');
$result2 = mysql_query("SELECT * FROM nieuws
WHERE id='$currentFile'");
while($row = mysql_fetch_array($result2))
{
$titel=$row['titel'];
$text=$row['text'];
}
echo $titel;
echo $text;
?>";
?>
deze foutmelding:
Parse error: syntax error, unexpected T_STRING in /home/infur/public_html/insert.php on line 7
En waar zet je die query dan niet gewoon op die plek? Snap nog steeds de meerwaarde niet. Al gekeken naar [php]function[/php], [php]include[/php], [php]array[/php] ? Misschien kun je daar wat mee.
hoebedoel die query op die plek zetten, dat doe ik tog maar dan via een ander bestand, bedoel je dat ik het er zelf in moet zetten en ik kijk nu naar jou lijstje.
//stringdata.php
<?
session_start();
include 'connect.inc.php';
$con = mysql_connect($db_host, $db_user, $db_pass) or die('Er kon geen verbinding met de server worden gemaakt.');
mysql_select_db($db_name, $con) or die('de juiste database kon niet gevonden worden.');
$result2 = mysql_query("SELECT * FROM nieuws
WHERE id='$currentFile'");
while($row = mysql_fetch_array($result2))
{
$titel=$row['titel'];
$text=$row['text'];
}
echo $titel;
echo $text;
?>
en include("stringdata.php"); op de plek waar je 't wilt hebben.
Let er dan wel op dat je session_start eruit haalt, want die moet altijd bovenaan de pagina staan.
Mij is geleerd om het zo te includen:
<?php
include $_SERVER["DOCUMENT_ROOT"].'connect.inc.php';
?>
Wat is het nut (althans wat ze mij hebben gezegd)
Mocht je een map dieper in je root gaan kun je het ook doen met het wel bekende "../" maar als je meerdere mappen dieper zit is het soms een gevogel.
Mij is geleerd om het zo te includen:
<?php
include $_SERVER["DOCUMENT_ROOT"].'connect.inc.php';
?>
Wat is het nut (althans wat ze mij hebben gezegd)
Mocht je een map dieper in je root gaan kun je het ook doen met het wel bekende "../" maar als je meerdere mappen dieper zit is het soms een gevogel.
Als je gewoon weet dat je 't bestand in de zelfde map hebt is 't onzin. Tuurlijk kan je 't zo doen maar is niet perse nodig. Als je 't andere bestand heel ergens anders hebt staan kan 't wel handig zijn.