Beste,

Ik breek hier mijn kop al een tijdje over...

Ik heb een array, met een zooitje waardes. Nou is een deel hiervan uniek, en een deel hiervan dubbel.

Nou wil ik iets doen, wat voor de meeste raar zal klinken... maar ik wil alle UNIEKE waarden, UIT de tabel halen. dat ik dus alleen de dubbele over houd.

Als ik google, vind ik alleen maar array_unique(), maar dit maakt je array uniek... en dat wil ik juist niet, ik wil juist alleen de dubbele waardes hebben. Uiteindelijk wil ik wel een unieke array hebben, maar alleen van de oorspronkelijke dubbele waardes.

vb:

Array:

aap
boom
mies
noot
boom
peper
noot

dan wil ik uiteindelijk een array hebben met:
boom
noot

Wie o wie kan mij helpen?

groeten.
[php]array_unique[/php]. Zie [php]ref.array[/php]. php.net is de eerste plek waar je naar toe gaat als je wat zoekt.
als je daad werkelijk had gelezen wat ik schreef, was je erachter gekomen dat ik dat niet wil.
Dan had je je antwoord nog steeds gevonden:
[php]array_unique#93404[/php]
Kijk dus ook in de comments, daar staat vaak ook dingen.
(En eigenlijk vind ik dat deze titel en je beschrijving een beetje verkeerd is. De titel zegt dat je de unieke waarde wilt terug halen, dat doet array_unique dus. Volgens mij was het beter als je het bijvoorbeeld 'Dubbele waarden verkrijgen' o.i.d. had genoemd.)
is toch wel verdomd lastig tikken zo met die mooie poll balk... anywayz, ik krijg dit terug als ik die gebruik:

Fatal error: Call to undefined function: array_diff_key() in /home/vhosts/waysoflife.eu/httpdocs/CheckCheat.php on line 24
Dan heeft jou host nog php4. Dat is oud.
Je zou [php]array_diff_key#76100[/php] kunnen testen.
Van wat ik heb gezien, komt het door mijn php versie...

tijdens het tikken edit:

gefixed. sorry trouwens dat ik zo irritant reageerde. bedankt voor je hulp. :)

Reageren