Beste mensen,

Ik heb een beetje op internet zitten zoeken want ik wil mijn e-mail adres op internet zetten. Maar tegenwoordig heb je al snel last van spam bots. Op dit moment heb ik alleen een contact formulier maar geen e-mail adres weergeven en is het formulier voor zien van een captcha. Maar wat is nou de beste manier om je e-mail adres veilig op internet te zetten? Want ik hoop ik al gelezen dat bijvoorbeeld spaties en adres[apenstaartje]email[dot]com inmiddels ook al in de bots zijn opgenomen.

Alvast bedankt

Een manier die je zelf bedenkt is waarschijnlijk het beste,
bijvoorbeel iets als ik/*appelflap*\email/*knot*\niet zal niet zo snel worden gespamd
Daar zijn meerdere mogelijkheden voor. Je zie nog wel eens javascript oplossingen zoals Joomla. Of bij mijn oude werkgever: http://www.maximedia.nl/contact/contact-route/
Verder kun je als je al een contact formulier hebt er ook voor kiezen om je email adres als een plaatje op te nemen (en die dan geen email noemen zodat de bots niet vermoeden dat het een email adres is)
oke stel dat ik dan zeg maar meerdere e-mail adressen op 1 pagina heb staan. deze wisselen ook nog wel eens. Is het dan mogelijk om m.b.v. javascript dat alle mailto te encrypten zoals dat op die website is weergeven?

[edit]
het gaat hierbij dan zeg maar ook om zakelijke website's dus het moet er eigenlijk dan ook gewoon duidelijk staan.
@nimtex
Je zou dit bijvoorbeeld met JavaScript misschien helemaal kunnen regelen. Bij die zakelijke e-mail adressen staat het domein vaak al vast. Als je nu afbeeldingen maakt (zoals genoemd) met die e-mail adressen erop, en een js knopje maakt met iets als "bladiebla(1)" of "bladiebla('voorhetapenstaartje')

Met JavaScript genereer je dan het e-mail adres. Het lijkt alsof er gewoon een naam staat, of javascript functie wordt aangeroepen, maar in javascript plak je bijvoorbeeld er

@bedrijfsnaam.nl achter. Volgens mij ben je dan al redelijk veilig.

Reageren