Hallo,

Ik ben bezig met het maken van een website waarop ik tekeningen (pdf) wil weergeven. Door dit te embedden krijg ik wel een resultaat maar dat is niet naar mijn wens. Hierop heb ik een converter (pdf2swf) gedownload welke de pdf omzet in swf. Met een flash viewer krijg ik al wel een veel mooier resultaat alleen de bestanden worden 2,5 keer zo groot waardoor het gigantisch lang duurt voordat een pagina geladen is.

Heeft iemand misschien suggesties voor andere viewers of een andere oplossing voor mijn probleem?
Als het tekeningen zijn moet je denk ik gaan kijken naar een mogelijkheid om de pdf naar gif/jpeg/png om te zetten en die dan te plaatsen.
TJVB schreef op 03.12.2009 11:25
Als het tekeningen zijn moet je denk ik gaan kijken naar een mogelijkheid om de pdf naar gif/jpeg/png om te zetten en die dan te plaatsen.

Het gaat om autocad tekeningen die opgeslagen zijn als pdf. Als ik deze omzet in een gif, jpeg of png worden de vectoren omgezet in pixels wat ten koste gaat van de scherpte (bij het inzoomen).
Er bestaat een dwg viewer (DWF formaat ?)

als het belangrijk genoeg is laat je mensen die plugin even downloaden

Dat formaat (vector info) is super licht !
roland schreef op 03.12.2009 12:06
Er bestaat een dwg viewer (DWF formaat ?)

als het belangrijk genoeg is laat je mensen die plugin even downloaden

Dat formaat (vector info) is super licht !

DWG formaat ja. Wat voor een viewer bedoel je?
Je hebt ook het SVG formaat, is geloof ik speciaal voor webbrowsers.
Maar pdf -> svg .. weet niet of dat bestaat.
je hoeft niet speciaal een php script te gebruiken als je <a herf="link naar je pdf" target="iframe"</a> dan wordt je pdf in je iframe geladen. of als je hem in een nieuwe pagina wil hebben dan moet je je de target op _blank zetten. ( dit is btw een makkelijke html code ) :):D
Gerben schreef op 03.12.2009 16:02
Je hebt ook het SVG formaat, is geloof ik speciaal voor webbrowsers.
Maar pdf -> svg .. weet niet of dat bestaat.

De pdf printer die ik gebruik kan ook printen naar SVG formaat. Helaas worden de bestanden daarmee nog steeds te groot (welliswaar minder groot dan bij SWF formaat).

Iemand anders nog een suggestie?
Om .dwg tekeningen te verspreiden is het .dwf formaat bedacht. Kijk eens naar http://freewheel.autodesk.com/. Ik heb het niet uitgezocht, maar dit lijkt mij wat je nodig hebt:

Autodesk Freewheel is an Ajax (Asynchronous JavaScript and XML) based web service/application built to provide CAD model viewing, printing and collaboration, through the dynamic rendering of DWF file data and graphics information. You can think of Freewheel as a set of componentized Web Services and JavaScript frameworks. Together these components make up the Interactive Ajax DWF Viewer.

Display interactive 2D and 3D CAD designs without requiring your visitors to download special viewing software.
Leen schreef op 07.12.2009 11:15
Om .dwg tekeningen te verspreiden is het .dwf formaat bedacht. Kijk eens naar http://freewheel.autodesk.com/. Ik heb het niet uitgezocht, maar dit lijkt mij wat je nodig hebt:

Autodesk Freewheel is an Ajax (Asynchronous JavaScript and XML) based web service/application built to provide CAD model viewing, printing and collaboration, through the dynamic rendering of DWF file data and graphics information. You can think of Freewheel as a set of componentized Web Services and JavaScript frameworks. Together these components make up the Interactive Ajax DWF Viewer.

Display interactive 2D and 3D CAD designs without requiring your visitors to download special viewing software.

Oke, bedankt. Ik ga het bekijken!

Reageren