Voor de website (quipment.nl) is er gekozen voor een menu structuur waarbij gebruik wordt gemaakt van CSS. Nu staat daarboven een zoekveld. In FireFox en dergelijke staat deze netjes onder de regel met links erboven.
In Internet Explorer staat hij echter een stuk naar onder waardoor op de één of andere manier het niet mogelijk is het tekstveld goed aan te klikken.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Groet,

Gerben
Ik heb trouwens zelf al een poging gedaan het op te lossen via z-index waardes die hoger liggen dan de div eronder, alsmede het clear:both verhaal, al was dat al reeds geprobeerd.

Iemand enig idee waar het dan wel mis gaat?
@Gerben
Voor z-index moet je een position absolute of relative gebruiken. Bij floats werkt dat niet.
Het lijkt erop dat de positionering van de "div#navbar" in IE niet juist wordt gepositioneerd maar juist net voor de zoekbar valt.
Geef (alleen om te testen) anders die div#navbar even een kleurtje dan kan je ook zien wat er gebeurt. Dan deze goed positioneren, kleurtje weer weg en dan moet het werken.

Een andere oplossing kan zijn de div#navbar alleen in IE (conditional comments) een grotere margin-top te geven.
Ik heb hem net even lokaal getest met het formulier in hetzelfde divje als hierboven. Het resultaat bleef echter hetzelfde. Alleen als je net boven het textvak klikt wordt hij geactiveerd en kan er getypt worden.

EDIT: LEES NET HET LAATSTE BERICHT, GA DAT OOK EVEN TESTEN

Reageren