Okay, I've got a issue,,,,

Ik heb een form waar visitors varierende dingen kunnen melden d.m.v input text etc. Maar natuurlijk zit daar een mooie submit button bij.

Ik zou graag willen bij houden hoeveel mensen op dat ding hebben gedrukt. Ik hoef geen toeters en bellen, gewoon aantal keer is genoeg. thats it. Het liefts d.m.v database. Dit moet simpel zijn zou ik zeggen, maar om eerlijk te zijn, ik heb veel gevonden op google wat erop lijkt maar het toch niet is.

Wie kan mij helpen met een goed begin of een uitleg die mensen mischien wel zo weten te vinden op het net ?
Na het submitten moet je het dan in je database plaatsen.

A.d.h.v. de id's kan je met een SQL query een count uitvoeren.

SELECT COUNT(id) AS totaal FROM tabel
Misschien kan je de button naar een bepaalde pagina leiden, dan bekijk je de stats van die pagina. En dan zie je het ook lijkt mij.
Misschien kan je de button naar een bepaalde pagina leiden, dan bekijk je de stats van die pagina. En dan zie je het ook lijkt mij.

Nee
Het zou toch kunnen?
Het zou toch kunnen?

Dan ben ik benieuwd hoe jij dat voor je ziet..
Een text file, daar in opslaan?

Maar een db is handiger.
Weet iemand een goede tutorial voor dit ? Ik kom een eindje maar mis alle belangrijk dingen dingen zoals bij schrijven in DB. :(
Weet iemand een goede tutorial voor dit ? Ik kom een eindje maar mis alle belangrijk dingen dingen zoals bij schrijven in DB. :(

Reageren