Hallo,

ik wil graag dat een speler om het uur er 10 speelpunten bij krijgt, ook als diegene niet online is. Ik was dit van plan om dit met een cron job te doen, alleen hoor ik van mensen dat een cron job niet handig is (of iets dergelijks:S). Moet ik wel een cron job gebruiken of is er een betere manier om dit te realiseren?

Herned
Cronjob lijkt me inderdaad aangezien je wil dat alle spelers offline zijn ook 10 punten erbij moeten krijgen.

Wat je misschien ook zou kunnen doen is als een persoon inlogt dat je dan de tijd opslaat, de volgende keer dat hij dan weer inlogt vergelijk je het tijdverschil en update je de punten. Wel een nadeel hieraan is als een persoon langer dan een uur blijft ingelogt op de site dat de punten dan niet direkt worden geupdate.
Mr.Ark schreef op 15.12.2009 14:09
Cronjob lijkt me inderdaad aangezien je wil dat alle spelers offline zijn ook 10 punten erbij moeten krijgen.

Dat is foute redenatie.
Wat moet er gebeuren? Er moet per uur punten worden toegekend.
Offline mensen hebben er niks mee te maken dus.
Je kunt dan gewoon de vorige tijd dat er een update is gedaan opslaan en dan vergelijken of dat gelijk of meer dan een uur geleden is.
Probeer zo min mogelijk vanuit het cron standpunt te kijken.
Als je cronjobs weet te vermijden ben je goed bezig.
Ik zal het doen zoals mr. Ark poste. Ik zal alleen cron gebruiken voor het maken van back-up's van bijvoorbeeld je database.

Reageren