Dag allemaal. Een rare vraag misschien, maar ik ben echt een nitwit op php gebied. Nu heb ik de extensie voor joomla: joomlapetition 1.5 gedownload. Zo kunnen mensen een petitie tekenen voor een goed doel op www.koeienzonderoormerken.nl
Nu worden in die petitie heel andere zaken gevraagd dan wij zouden willen.
We willen graag : voornaam, achternaam, geboortedatum, woonplaats, provincie (12+ buitenland) en mail (mail wordt niet getoond op site) Wel krijgen we oo kdeze gegevens als bevestiging gemaild.
Daarna zouden de gegevens automatisch getoond moeten worden op de site.

Het mooiste zou het zijn als dan een sortering plaats vind allereerst op provincie, daarna op woonplaats en ten slotte op achternaam.
Weet niet of dit de juiste plaats is voor deze vraag, maar ik hoop op hulp.
Tot nu toe plaatsen we alles handmatig op de site, dus dit zou een welkome hulp zijn.
Helaas zijn wij vrijwilligers en doen alles ook in onze eigen tijd en hebben we geen budget. Je maakt wel ons gelukkig hiermee als je wilt helpen
Dirk
Ik zou ook de fontcolor veranderen. Groen op groen leest niet echt heel handig (en dan ben ik nog niet eens kleurenblind).

En voor zover ik zie wordt in die petitie precies gevraagd wat je wilt? Anyway, aanpassen is niet heel moeilijk. Het lastigste is nog het sorteren op provincie, woonplaats en achternaam. Voor het goede doel ben ik best bereid er eens - zonder wederzijdse verplichtingen - naar te kijken. Stuur maar een PM. :)
Kasper, ik wil je er eventueel wel bij helpen.
Hoi

Dank jullie wel. Met de hulp van een andere kennis is het me net gelukt. We hebben de Mad4Joomla petition aangepast. Nu wordt alles gesorteerd zelfs op naam en plaats.
Bedankt voor jullie aangeboden hulp. Erg mooi dat mensen mee willen denken. Kasper je tip voor het lettertype is opgepakt en aangepast.
closen dan maar?? Hoe doe ik dat
Dirk schreef op 19.12.2009 18:56
closen dan maar?? Hoe doe ik dat

Doe je niet.
Gebeurd niet.
Gaat dus het archief in.
Nog een tip: zorg ervoor dat je ondertekenaars van de petitie de mogelijkheid biedt om de ingevoerde gegevens (naam, woonplaats) niet op je website te laten zien. Ikzelf ben altijd terughoudend om reacties te plaatsen als ik weet dat mijn naam op de website komt en ik contact op moet nemen om die weer te laten verwijderen. Met behulp van een extra veld in je database kan je zoiets makkelijk implementeren, en ik denk dat het wel een paar extra stemmen kan opleveren. :)

Reageren