Hallo Dames en heren,
Probleem:
Ik kan wel verbinding maken met mij ftp-server maar ik kan geen verbinding maken met mysql.
Ik heb een database aangemaakt in phpadmin, te vinden bij mijn host.
Daarover al een vraagje...moet ik de database die ik gemaakt heb in phpadmin eerst "exporteren"?
Ik heb er nog weinig kaas van gegeten:-)
Ik ga via Dreamweaver een verbinding proberen te maken met de DB(MySQL).
er wordt gevraagd:
De naam van de verbinding: een naam naar keuze(neem ik aan)
MySQL Server: localhost
Gebruikersnaam: ik vul in de gebruikersnaam die van mijn host heb gekregen.
Wachtwoord: ik vul het wachtwoord in die van mijn host heb gekregen
Database: die kan ie dus niet vinden of geen contact mee maken. dan beginnen de foutmeldingen!
Met php-pagina's vraagt DW om een testserver:
Daar vul ik in:
Servermodel: PHP MySQL
Toegang: FTP
FTP Host: het adres naar mijn FTP Host
Hostmap: hier vul ik niets in, bijn al mijn websites niet en geeft bij een normale statische site nooit problemen.
Inlognaam: mijn inlognaam
Wachtwoord: mijn wachtwoord
URL-Voorvoegsel:hier vul ik hetzelfde in als bij mijn FTP Host. Dit is wellicht verkeerd want de foutmeldingen gaan onder andere over het url voorvoegsel van de testserver. Wat daar anders moet komen staan weet ik niet.
Verder is misschien van belang dat op de phpadmin site, waar ik de databas maak het volgende vermeld staat:
"MySQL 4.1.15-Debian_0.dotdeb.4 draait op localhost als herinblabla@localhost"
Moet hier nog iets mee?
Volgens de foutmelding ligt het aan de url- voorvoegsel van de testserver, die verwijst niet naar een bepaald bestand.
Deze melding krijg ik als ik in DW een database-connectie probeer te maken. Een database is inmiddels gemaakt, wachtwoorden en gebruikersnamen zijn ook goed.
Ik ga er tevens van uit dat ik bij het tot stand brengen van de mysqlverbinding als server in moet vullen "localhost". Of moet daar een hele URL staan? Ik dacht het niet omdat de DB op dezelfde server draait als de site maar misschien heb jij nog een idee
Verder weet ik niet wat ik verkeerd doe:
moet ik nog iets installeren?
moet ik nog iets exporteren(DB)?
ik maak misschien een hele simpele denkfout...
(via een wamp-server op de locale schijf lukte het onlangs wel!!!)
Ik ben al weken(echt!!)aan het frotten en ga nu toch maar eens hulptroepen zoeken.
Alvast hartelijk dank voor je hulp! (bij voorbaat)
Misschien dat je met bovenstaande informatie iets kunt.
Heb je nog info nodig dan laat maar horen en ik sta te popelen om alle suggesties uit te proberen:-))
Groetjes,
Pieter-Jan Derks
449 views