Hoi PHPHULP, ik zit al een paar dagen met een probleem. Ik probeer wat dingetjes te doen met mod rewrite.

Zo wil ik
www.domein.nl/index.php?mode=algemene-voorwaarden
naar
www.domein.nl/algemene-voorwaarden/
veranderen.
Ik heb al verschillende voorbeelden geprobeert, maar de problemen variëren zich per code die ik probeer. Zo heb ik al gehad dat ie het wel doet, maar de stijl is niet geladen. Maar het grootste en meest vaak voorkomende probleem is dat www.domein.nl/algemene-voorwaarden het wel doet, maar www.domein.nl/algemene-voorwaarden/ niet.

Ook heb ik zelfs dát ooit werkend gekregen, toen deden beide pagina's het dus, maar het login (en logout) script werkte niet op www.domein.nl/uitloggen/ en dan weer wel op www.domein.nl/uitloggen

Ik weet niet of het belangrijk is welke phpversie ik draai, maar dat is php 5.2 volgensmij. Ik heb nu zelf het .htaccess bestand niet meer, omdat ik er niet verder naar heb gekeken ómdat niet veel werkt.

Ik ben nu al 2 á 3 dagen aan het zoeken, kan iemand mij wat hulp bieden? Bedankt. ^^

-Marick
Moet je dan niet gewoon zo doen:

RewriteEngine On
RewriteBase /

RewriteRule index/(.*)/ index.php?mode=$1
Hmm, ik heb hem geprobeert, maar het gare is: het werkt niet. De pagina werkt, hij laat de pagina ook gewoon zien, ik voer mijn username en password in, er staat dat ik ben ingelogd, maar ik raak niet ingelogd. Als ik dan weer naar de index sta staat er nergens 'uitloggen' of iets, dat betekend dus dat ik niet ben ingelogd.

Het script werkt wel als ik 'm gebruik zonder modrewrite (btw, wel handig om te weten).
Heel vreemd,

Wel alle url's voluit geschreven?
Ja. En ja, het is inderdaad heel vreemd, bijna niks wat ik probeer werkt. Volgensmij had ik hier eerder geen last van, maar toen stond ik volgensmij nog op PHP4... dusja
Als je probeert in te loggen via zo'n systeem:
<form method="post" action="login.php"><p>
...
</p></form>

Dan moet je natuurlijk wel de url van de verwerkingspagina erin zetten. Wat veel mensen vergeten is dat als je een pagina oproept met mod rewrite jouw browser dit als een map ziet. Anders gezegd, je browser denkt dat je op een andere locatie zit terwijl dit niet zo is. Lastig uit te leggen.
Nou, de verwerkingspagina zit al in die pagina zelf. Kan er dan nog iets fout zijn?
<form method="post" action="/inloggen/"> ... 
dan misschien?
Het ligt niet aan het form, volgensmij. www.domein.nl/uitloggen/ werkt niet, gebruikt ook geen form, www.domein.nl/uitloggen daarintegen weer wel. Kan dit komen doordat settings verkeerd staan? Ik denk eigenlijk bijna van wel, want bijna niks werkt.

Reageren