Beste forum vrienden
Ik ben al een hele tijd bezig met een boekhoud systeem in php te schrijven ter verbetering van mijn ervaring. Het systeem is bijna af maar ik loop nog tegen aantal zaken aan die ik graag zou willen herstellen.
Om te beginnen de inloggegevens van de demo omgeving:
http://factuur.fritsschapendonk.nl
gebruiker demo
wachtwoord demo
Als je naar de pagina 'debiteuren' gaat en je klikt op "maak offerte" kom je op het formulier uit waar je nu een kale offerte kunt opmaken. In dit formulier kom je ook de velden aantal, product, en totaal tegen.
In de database staat in de table productenlijst het bedrag per stuk. Nu zou ik het helemaal geweldig vinden als het mogelijk is om door het product aan te klikken hij automatisch afhankelijk van het aantal dat je invoert het totaal berekent.
Kan dit met een ajax function? Is op dit forum iemand helemaal thuis in ajax? Ik zou hier graag het een en ander van willen weten.
Je zult ongetwijfeld een aantal zaken in het systeem tegen komen die niet kloppen. Deze heb ik op de fueture lijst gezet. Deze ga ik later herstellen.
Bij het bouwen van dit systeem heb ik echter een zeer wezenlijke fout gemaakt. Van tevoren vaststellen welke functionaliteiten het systeem behoort te krijgen. Nu loop ik zelf tegen veel dingen aan die ik al voor het bouwen had kunnen voorkomen. Maar het is goed om een keer met mijn neus tegen de lamp te lopen (al zeg ik het zelf).
Uiteraard ga ik het systeem enkel voor mijzelf gebruiken. Tenzij er mensen zijn die er interesse in hebben dan kan daarover worden gepraat maar ik ben voorzichtig met het vrijgeven van het script omdat er nog veel onvolkomenheden in kunnen zitten die lijden tot fouten en/of gegevens verlies.
Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen met de offerte pagina.
Alvast bedankt!
Gr Frits
645 views