Goeiemorgen,

Na vele tutorials gelezen te hebben over OO wil ik zelf wel eens een classe schrijven.

Nadat ik gister een tutorial over de denkwijze van OO van PHPerik heb gelezen ben ik gaan twijfelen. Hoe schrijf ik nou precies een goede classe.

Ik wil het volgende gaan uitwerken. Een pm systeem. (Of is dit te moeilijk?)

Hoe zouden jullie de functions noemen? En hoeveel classen zou ik moeten maken??

Groeten

EDIT

Kan ik ook beter gebruik maken van PDO of is mysql ook gewoon goed?
Ja dat snap ik.. Maar welke dingen heb ik precies nodig. verwijderen, endergelijke. Hoeveel classen in nodig heb.. Dat is mijn nog niet duidelijk.
Om dat direct van tevoren in te zien vereist behoorlijk wat ervaring en dan nog is het niet altijd mogelijk.

Tijdens het programmeren van je procedurele code kom je vanzelf in situaties waar je bepaalde functionaliteiten of objecten mist, dat is het moment dat je een nieuwe class of method moet schrijven. De basis moet je vooraf natuurlijk wel uitgedacht hebben, maar volgens mij had je dat al.
Ok, dus ik kan gewoon beginnen nu?
Niels, net als jou ben ik bezig met het begrijpen en toepassen van het objectgeorienteerde programmeren. Ik wil je graag als tip meegeven dat het in mijn geval erg nuttig was om OOP buiten PHP te zien, en te leren. Ik heb me gericht op Java (waar je niet om OOP heen kan), en daar wat boeken over gelezen. Daardoor heb ik de OOP gedachtegang begrepen, en is het toepassen van OOP in PHP ook een stuk duidelijker geworden.

Ook ik heb in het begin net als jou wat PHP OOP tutorial doorgenomen, maar in mijn geval was dat niet datgeen dat de denkwijze voor mij duidelijk maakte. Kijk eens naar Java of een andere objectgeorienteerde taal, ik weet zeker dat het dan een stuk sneller voor je wordt. Ik heb ook niet het idee dat je OOP het beste kan leren in samenwerking met PHP.

Just my 2 cents!
aha tnx voor j reactie op naar java dan

Reageren