Dag iedereen,
Allereerst nog de beste wensen voor 2010!!
Ik heb verder, meteen voor het begin van t jaar, een korte maar voor mij wel belangrijke vraag. Dit is de situatie:
-ik heb nu een automatische gerangschikte php-pagina aangemaakt, waar allerlei linken op staan naar pdf-documenten van producten. Wanneer men dus klikt op de link, opent direct het pdf-document zodat men deze snel kan lezen.
Nu wil ik echter een soort van simpele teller achter elke link zetten, zodat ik kan meten welk product het vaakst wordt aangeklikt (en dus het populairst is). Ik heb al aardig rondgekeken, maar wat ik heb gemerkt is het voornamelijk alleen mogelijk om html-pagina's te meten en dus niet de links naar bestanden toe (correct me if i'm wrong).
Bij voorkeur zou ik echter wel de huidige situatie zo willen houden, dat men na het klikken op de link direct het pdf-document ziet,,, maar als dat niet anders kan dan wil ik dat ook wel loslaten.
Ik hoopte dat ik in een a href een php-code kon zetten dat automatisch één ding ergens bij optelde, maar dat is mij nog niet gelukt. Mogelijk is dit wel niet mogelijk met php, maar met javascript (en zit ik hier dus op t verkeerde adres) maar ik hoop dat jullie mij in ieder geval advies kunnen geven?
Dus kortom: hebben jullie hiervoor ideeën hoe een soort van kleine teller kan maken om het aantal klikken op een link te meten?
Alvast erg bedankt,
Stevie
865 views