Beste PHP'hulpers,
Even een vraag over een database, zal het even uitleggen;
Stel je wilt een dienst verlenen, in example, gasten kunnen gratis een webpagina aanmaken via jouw website, ze kunnen dan bijvoorbeeld gastennaam.mijndomeinnaam.nl registreren (mijndomeinnaam.nl is in dit geval mijn eigen domein).
Welke actie zou er dan precies moeten gebeuren op het gebied van database's? Zou deze gast een eigen database moeten krijgen? Of zou deze gast een unieke tabel(naam) moeten krijgen? Vervolgens zou je dus vanaf het subdomein (is btw gewoon via htaccess in dit geval) ook ergens een database connectie moeten leggen natuurlijk, hoe zou dit het beste opgelost kunnen worden?
Ik had zelf bedacht om dan een unieke tabel aan te maken met de gastennaam, dus bijvoorbeeld gastennaam_gebruikers, gastennaam_stats en vervolgens de database connectie gewoon leggen door de naam die in het subdomein gebruikt wordt te rippen en te gebruiken in de mysql connect.. Maar weet natuurlijk niet of dit wel handig is, en of dit ook de beste manier is.. Zo krijg je dus uiteindelijk wel ongelooflijk veel tabellen in 1 database..
Hoe zou ik dit het beste kunnen aanpakken zodat mijn database zo optimaal mogelijk blijft?
2.057 views