Hallo,

ik ben op zoek naar een mogelijkheid om een redirect te doen met behoud van POST variabelen, ik heb al flink zitten spitten maar ik zie door de bomen het bos niet meer. wat ik wel gevinden heb is dat er met cURL zoiets mogelijk zou moeten zijn. weten jullie hoe dat werkt?

MVG

Hans
Gebruik je nu ook al cURL?

Uit mijn hoofd kan je met [php]curl_setopt[/php] wel het eea doen. Kijk naar CURLOPT_POSTFIELDS en CURLOPT_AUTOREFERER.
ik probeer ermee te experimenteren, maar ik vind het wel erg ingewikkelt...
we hebben een bingo, ik ben al een heel stuk verder:
$ch = curl_init();
curl_setopt ($ch, CURLOPT_URL,"http://bla.net/" . $doel);
curl_setopt ($ch, CURLOPT_SSL_VERIFYPEER, FALSE);
curl_setopt ($ch, CURLOPT_USERAGENT, "Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.8.1.6) Gecko/20070725 Firefox/2.0.0.6");
curl_setopt ($ch, CURLOPT_TIMEOUT, 60);
curl_setopt ($ch, CURLOPT_HEADER,0);
curl_setopt ($ch, CURLOPT_FOLLOWLOCATION, 1);
curl_setopt ($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, 1);
curl_setopt ($ch, CURLOPT_REFERER, $doel);
curl_setopt ($ch, CURLOPT_POSTFIELDS, $postdata);
curl_setopt ($ch, CURLOPT_POST, 1);
$result = curl_exec ($ch);
curl_close($ch);
echo $result;

alleen als ik dit uitvoer dan blijft in de url balk het php script staan vanwaar ik de request doe, wil hebben dat hij dan ook echt aangeeft dat deze de naam heeft van het doel script.
alleen als ik dit uitvoer dan blijft in de url balk het php script staan vanwaar ik de request doe, wil hebben dat hij dan ook echt aangeeft dat deze de naam heeft van het doel script.
Dit moet je even uitleggen (wat je precies wilt - evt. met voorbeelden).

Het lijkt me trouwens ook dat je een aantal cURL opties set die je niet nodig hebt?
waar ik het op dit moment voor gebruik is om een nieuwe gebruiker aan te maken, dat form stuur ik naar een proces_script, die doet er van alles mee, maar om error handling terug te sturen naar de browser maar ik gebruik van de cURLlib, probleem wat er dus is is dat als je de eerste keer een gebruiker aanmaakt je dus op pagina nieuwe_gebruiker.php komt, en als je submit kom je in proces_script.php waar je in een keer hetzelfde ziet als dat je met nieuwe_gebruiker.php te zijn krijgt, (aangezien cURL dit ophaalt). doe je nu een refresh van de pagina, loopt het de soep in aangezien dat je dat alleen proces_script.php wil laden en er zit een beveiliging is dat dat script niet zomaar kan worden geladen, nu kan ik dat wel oplossen door daar een header("Location: nieuwe_gebruiker.php") neer te zetten maar ik zou de andere oplossing mooier vinden en professioneler.

begrijp je wat ik bedoel?

Groet,

Hans
Als alle bestanden op je eigen server staan, kan je toch beter een sessie gebruiken bijvoorbeeld? cURL is daar niet de oplossing voor.

Reageren