Goedemorgen,

Ik heb een vraag mbt de opzet van een website.
mijn website bestaat uit de volgende onderdelen:
- Container
- top en foot balk
- menu
- content

Dit alles combineer ik door een index pagina te maken en de content telkens te includen, waardoor je internet adressen krijgt zoals dit:
http://www.domeinnaam.nl/index?pag=gastenboek

Mijn vraag is of deze opzet juist is of moet je een content pagina maken en alle andere pagina's includen.

alvast bedankt
Er is niet 1 juiste manier, meerdere wegen leiden naar Rome. Maar de opzet die je nu gebruikt werkt lijkt mij toch prima?

Als je het uitgebreider wilt doen, zou je kunnen werken met een template engine en als je HTML code verplaatsen naar je templates. Dan zul je echter ook je PHP code moeten aanpassen.
Voor mij, een no go. Ik hou van aparte bestanden. Je mag door linken, maar je moet ervoor zorgen dat een website, ook te bereiken is dmv: domeinnaam.nl/pagina

Dat is mijn mening dan.
Wat ook altijd leuk is om te doen:
index.php?include=pagina.php
en dan de code: include($_GET['include']);

Het zou mooi zijn als je dan ook nog php 4 gebruikte of een onbeveiligd upload script op je site had staan.
Hoe de urls eruit zien hoeft niets te maken te hebben met de achterliggende structuur, daar kennen we immers mod rewrite voor. In veel gevallen zul je (dynamische) content uit een database willen halen en dan is voorgestelde opzet geen gek idee.

Het nadeel van veel aparte bestanden is naar mijn mening dat je (kleine) aanpassingen dan ook in al die bestanden door moet gaan voeren. Je onderhoud wordt er dan niet makkelijker op.
Dat bedoelde ik niet. Elk bestand word gewoon gevuld dmv template engine, en inhoud van de database. Ik doelde op google.
@Pepijn: wat is dat voor kansloze reactie? Als je niets nuttigs in te brengen hebt, reageer dan gewoon niet...

@Wesley: precies waar mod rewrite voor bedoeld is dus ;-)

Reageren