Beste heren. Ik heb een technisch probleempje, waar ik niet uit kom.

Ik heb twee routers. Een van die twee is een ADSL modem/router, en de andere is puur router. Voor het gemakt, ADSL modem/router = router 1, router = router 2.

Router 1 deelt uit in de range 192.168.1.254 tot 192.168.1.1
Router 2 deelt uit in de range 10.0.0.99 tot 10.0.0.199

Ik heb een netwerkschijf, verbonden met router 2, onder het IP adres 10.0.0.137.
Ik heb een pc, verbonden met router 1, onder een dynamisch IP.

Router 2 heeft geen firewalls meer draaien, en router 1, helaas compleet dichtgetimmerd en oninstelbaar, KPN bedankt, heeft zo veel mogelijk open staan.

Het probleem is nu, dat ik vanaf de PC geen verbinding kan leggen met de netwerkschijf.

Wie o wie kan mij hier mee helpen..?
Rotuer 1 heeft een ander netwerk dan rotuer 2. Oftewel, ze zien elkaar niet. Hoe komt dat? Doordat het andere netwerken zijn.
Simpele oplossing: router 2 briged instellen.
@Karl

Ik heb even zitten Google'en, en ik heb in router 2 zitten spelen, maar ik kan niet ontdekken hoe ik dat kan doen, en of dat uberhaupt met iedere router kan.
Kunt u mij hierbij helpen?
Het zou helpen als je merk en type geeft van je routers?
Router 1 is een Speedtouch 780 en router 2 is een Etech WGRT05. Ik hoop dat jullie mij hier verder mee kunnen helpen
[google]speedtouch 780 bridge mode[/google]
[google]Etech WGRT05 bridged[/google]
Andere optie is om beide in het zelfde gebied te zetten, met vaste ip adressen, met dhcp servers uit.
Of een van de dhcp servers uitzetten, bij een van de twee routers alles een vast ip geven en zorgen dat de dhcp server die niet kan uitgeven.
Of een pc aan beide routers vast koppelen met linux en daar weer met iptables zorgen dat je beide netwerken aan elkaar koppelt.

(Als je een van de routers nu in bridged mode zet, dan heb je in feite een switch gecreƫerd, het is ook wat onzinnig om twee routers in hetzelfde netwerk te hebben als die niet gescheiden hoeven te worden.)
Router == routering.
Kwestie van de juiste gateways instellen voor de verschillende netwerken.

Reageren