Hoi, Is het mogelijk om met een pulldown menu de name te posten en het id te gebuiken als recordnummer? Zie onderstaand voorbeeld.

<?php
<td><select name="pagina" size="1" id="<?php echo $row->partners_id; ?>" onchange="document.zoek.submit()">

if(isset($_POST['pagina'])) {
$pagina = mysql_query('UPDATE partners SET blad = "' . safe($_POST['pagina']) . '" WHERE partners_id = "' . safe($_POST['id']) . '"');
?>
'Het ID te gebruiken als recordnummer'. Wat wil dat zeggen? Als je wilt dat wanneer je een optie selecteert in de selectbox, de value van die optie het ID-nummer is, moet je bij <option> het ID als value="" meegeven. Maar geef eerst nog maar eens wat meer uitleg, want je bent redelijk vaag ;-)...
en
onchange="document.zoek.submit()" dat werkt volgens mij alleen in IE zo.
Als je wilt dat het crossbrowser compatible werkt dan wordt het volgens mij
onchange="document.getElementById('zoek').submit()"

en als ik me niet vergis dan changed zo'n select-box pas als de focus eraf gaat. Dus wat dat betreft werkt het misschien beter onmouseout??

Maar ik roep ook maar wat hoor
@repelsteeltje, jouw oplossing werkt ook niet in andere browsers. Je moet de onchange op de select zelf plaatsen ;)
@tamara
je hebt gelijk ik zit er een beetje naast met dat onchange want zo'n select-box changed idd wel direct.
't was zo dat, na het verversen v.d. pagina de focus van de select-box af is, waardoor je niet door de lijst kan scrollen.
Dit kon je dan oplossen door onmouseover="this.focus"

ben een beetje in de war .. sorry voor de interuptie

Reageren