Ik heb Apache + php-cgi achter een proxy draaien (haproxy, om zo inkomende verbindingen over verschillende webservers te kunnen verdelen) maar zo nu en dan krijg ik van haproxy na ong. 30 sec wachten een 504 error terug.

Mijn conclusie is dan: ok, apache reageert niet.

Dan druk ik op reload (Google Chrome) en krijg ik dezelfde fout weer. En weer. En nog eens. Hij komt er niet doorheen. Maaaaar, pak ik Safari erbij en ga ik naar datzelfde adres, dan werkt het prima. EEeeeen pak ik Chrome weer en ga ik naar een andere domeinnaam die naar dezelfde fysieke server verwijst dan werkt het ook prima.

Iemand hier ervaring mee, of die kan uitleggen wat er precies mis gaat?
Eerste wat je zou denken is cache... probeer eens ctrl+f5, en anders je cache te wissen.
Ik weet niet of het de cache is. Het is in ieder geval de cache van de browser, of een tijdelijk cookie, die ervoor zorgt dat Chrome 504's blijft krijgen zolang ik hem niet herstart.

Het komt ook maar vrij zelden voor. Althans, bij mijzelf. Ik heb het nog maar 2 keer gehad, maar ik krijg wel mailtjes van mensen die er ook last van hebben.

Dat mijn browser het niet doet is dan ook niet mijn grootste zorg. Dat die 504's voorkomen, dat is het probleem. Ik snap nog dat m'n browser herstarten helpt om van de 504 af te komen. Maar een gemiddelde gebruiker heeft daar of geen zin in, of weet niet beter dat de site gewoon offline is.

Dus wat is de oorzaak dat de proxy een 504 teruggeeft, of dat de proxy geen verbinding krijgt met de webserver, die notabene op dezelfde computer draait.
"Bump"

Reageren