Hoi,
Ik ben bezig met een site voor een klant, maar nu blijf ik na alles met een kleine fout zitten die ik niet opgelost krijg. Het lijkt een zo voor de hand liggende oplossing maar ik krijg em niet werkend..
Dit is de code:
<?php
$query = "SELECT id, titel, inhoud, datum, categorie FROM teksten WHERE titel LIKE '%$zoekwoord%' AND (categorie='home' OR categorie='nieuws' OR categorie='adres' OR categorie='galvanischeprocessen' OR categorie='etsprocessen' OR categorie='overigediensten' OR categorie='kwaliteit' OR categorie='contact' OR categorie='offerte' OR categorie='zoekuitleg')";
?>
Hij zoekt naar het woord waar iemand op zoekt. De reden dat ik alle categorieën apart laat zien is omdat hij niet in sommige mag zoeken, en dit was de beste manier in mijn ogen. Dit doet stuk code doet het perfect. Maar nu wil ik ook in 'inhoud' zoeken en dus niet alleen in titel. Ik dacht dat het dan zo werd (meerdere dingen geprobeerd)
<?php
WHERE (titel LIKE '%$zoekwoord%', inhoud LIKE '%zoekwoord%')
?>
<?php
WHERE (titel LIKE '%$zoekwoord%' OR inhoud LIKE '%zoekwoord%')
?>
<?php
WHERE titel LIKE '%$zoekwoord%' OR inhoud LIKE '%zoekwoord%'
?>
<?php
WHERE titel, inhoud LIKE '%$zoekwoord%'
?>
Maar geen van alle werken, of misschien wel, maar hij doet daarna de andere condities niet meer, dus die AND zoek in die categorie en die en die etc.
955 views