Momenteel ben ik bezig met een PHP/MySQL project en regelmatig lees ik hier de tutorials en forum posts (dit is mijn eerste post btw ;).
Ik vind alleen weinig over PDO vs. mysqli. Ik gebruik nu een zelfgeschreven wrapper om mysqli die een statement maakt, de juiste variabelen bind, het geheel uitvoert met call_user_func_array en de resultaten in een array teruggeeft. Dit werkt verder prima en snel.

Nu blijf ik me echter verbazen over de gestoorde (sorry) mysqli syntax. Wanneer ik een blob invoeg in de database, werk ik buiten de wrapper om en dan krijg je een hoop vraagtekens die je met bind_param moet invullen (en was je dan bij variabele 6 of 7?). In mijn programmeerervaring heb ik geleerd dat dit soort taalconstructies vaak langzaam uitsterven. Wat denken jullie, kan ik beter overstappen op PDO (tijd is geen enkel probleem) of bij mysqli blijven?
mysqli blijft in php6 en is verbeeterde versie van mysql aleen als je msql hebt kan je het gemakelijkst naar mysqli om zeten.

EDIT:

sorry zie dat je al msqli hebt over pdo weet ik niet zo veel.
Wil je een advies?
Misschien kun je het ook zelf beoordelen aan de hand van deze stelling.
Met PDO kun je allerlei databases benaderen, waaronder mysqli, mssql, mysql,sqlite2, pgsql.
Dit betekent dat je eenvoudig kunt switchen tussen verschillende databases zonder de queries aan te passen.

mysqli, weinig over te zeggen maar wanneer je wilt wisselen van database...alle queries bij langs lopen...

Aan jou de keus:)

voorbeeldje van pdo gebruik

Reageren