ik krijg het volgende terug:
ID "img" already defined

An "id" is a unique identifier. Each time this attribute is used in a document it must have a different value. If you are using this attribute as a hook for style sheets it may be more appropriate to use classes (which group elements) than id (which are used to identify exactly one element).

verpest dit niet het hele nut van een id? nu moet ik dus het zelfde box met zelfde waarde op de zelfde pagina alleen iets verder een class meegeven, wat weer meer css code is waar het totaal onnodig onzinnig en meer werk kost.

Die <div id="img"></div> heeft juist als nut dat ik hem vaker kan gebruiken.
snap niet dat dit als fout wordt gezien.
Kun je dit niet anders doen dan? zonder een class mee te geven.
ron schreef op 05.02.2010 12:45
ik krijg het volgende terug:
ID "img" already defined

An "id" is a unique identifier. Each time this attribute is used in a document it must have a different value. If you are using this attribute as a hook for style sheets it may be more appropriate to use classes (which group elements) than id (which are used to identify exactly one element).

verpest dit niet het hele nut van een id? nu moet ik dus het zelfde box met zelfde waarde op de zelfde pagina alleen iets verder een class meegeven, wat weer meer css code is waar het totaal onnodig onzinnig en meer werk kost.

Die <div id="img"></div> heeft juist als nut dat ik hem vaker kan gebruiken.
snap niet dat dit als fout wordt gezien.
Kun je dit niet anders doen dan? zonder een class mee te geven.

Nee, de bedoeling van een 'id' is juist dat er maar 1 element per 'id' bestaat. Dit is ook logisch anders is het geen id. Stel je voor dat er 12 mensen met hetzelfde Sofi-nummer zouden zijn....

Voor opmaak van elementen gebruik je classes. Een id kan ook maar alleen wanneer er 1 van bestaat. Of bijvoorbeeld als je label-tags gebruikt: <label for="id_naam"></label>.
nee, dat is juist het doel van een id, het moet uniek zijn. Net zoals een id in de database of je sofinummer/kenteken/etc. Doordat ze uniek zijn kun je het als identificatie nummer gebruiken.
TJVB schreef op 05.02.2010 12:55
nee, dat is juist het doel van een id, het moet uniek zijn. Net zoals een id in de database of je sofinummer/kenteken/etc. Doordat ze uniek zijn kun je het als identificatie nummer gebruiken.

Hahahah lol, zie bovenstaande reactie en die daarboven. Hoe kunnen 2 reacties zo op elkaar lijken? LOL
@bart: Tjah, jij vindt het blijkbaar zo toevallig als 2 mensen een correcte oplossing geven?

@ron: Jij verwart dus idd "id" met "class". Gebruik dus op die plaatsen class="img" overigens kan je in css alle img tags in 1 keer stylen indien je dit wenst..

Reageren