Goede avond allemaal,

Ik zat met een vraagje. Ik ben op dit moment bezig met een klein systeempje waar ik mijn uren wil invullen maar ik loop tegen het volgende probleem op.

Ik zou graag willen dat als je bijvoorbeeld 1:15 invuld dat hij die 15 ook herkent als 15 minuten bij het optellen dus dat hij als het ware 60 = 100% heeft

Hoe kan ik dit het beste aanpakken.

Alvast bedankt,

Mvg Jos Verra
explode op de : ?
Wie moet 15 minuten herkennen?
Waarbij optellen?
60=100% en dan?
nou als hij het weer uitleest ( overzicht van een hele week en ik heb bijvoorbeeld
45 minuten en 30 minuten dan moet hij herkennen dat het dus 1 uur en 15 minuten zijn

dus 60 minuten is als het worden de 100 dus de 1,0 :)

zo bedoelde ik dat
Alleen !!! wou ik dit doen door op te tellen en delen door 60 alleen gaat hij dan in dit geval 15 ook door 60 delen waardoor je 0,25 hebt en dat wil ik juist gwn als 15 minuten hebben
Meestal rekenen we in seconden, omdat je dan functies als [php]date[/php] kan gebruiken. Maar even een voorbeeldje als je alles wilt terugrekenen naar uren, zo zou je daar mee kunnen werken:

<?php
function uren($tijd)
{
list($uren, $minuten) = explode(':', $tijd);

return $uren + ($minuten / 60);
}

function tijd($uren)
{
$hele_uren = floor($uren);

$minuten = round(($uren % 1) * 60);

return $hele_uren . ':' . str_pad($minuten, 2, '0');
}

$toen = uren('0:45');
$nu = uren('3:05');
$straks = uren('3:10');

$totaal = tijd($toen + $nu + $straks);

var_dump($toen, $nu, $straks, $totaal);
?>
Heel erg bedankt maar nu rond hij dus eerst minuten af en ernaar rond hij de uren af waardoor ik dus altijd een rond getal over houd :S ik heb aanpassingen gdn maar dan krijg ik voor bv 0:45 het volgende terug 0,75:00
Weet niet wat jij verandert hebt? Maar ik verander de $minuten = round[..] in:
<?php
$minuten = round(($uren - $hele_uren) * 60);
?>

En dan krijg ik prima resultaten.
Stom, mijn fout. PHP's modulo operator werkt anders dan die van Javascript #wtf
Die kende ik op die manier niet eens, krijg ik Chrome Developer Tools wel raar resultaat:

> 2.15 % 1
  0.1499999999999999

Reageren